Ekonomiassistent med kontorsansvar till Kungsbacka

OmrådeKungsbacka
Publicerad2025-04-03
Ansök senast2025-05-31

Om jobbet

Om tjänsten

Vi söker en prestigelös ekonomiassistent med kontorsansvar till vår kund som är placerade i Kungsbacka och arbetar med högteknologiska lösningar för säkerhets- och försvarssektorn. Har du en bakgrund kring ekonomirelaterade arbetsuppgifter och vill jobba inom ett mindre familjärt bolag i en bred roll med frihet under ansvar? Då kan tjänsten passa dig!

I rollen kommer du att jobba tätt tillsammans med två andra i bolaget. Du är länken mellan ekonomi och orderadmin/säljsupport, med tyngdpunkt mot ekonomi. Ditt huvudfokus kommer att vara arbetsuppgifter kopplat till den löpande redovisningen, kund- och leverantörsreskontra och månadsbokslut samt diverse ekonomiadministration. Vidare kommer du stötta vid lagerprocesser, kundorder och leverantörsbeställningar. Du kommer även spela en avgörande roll för att skapa en trivsam arbetsmiljö där både kollegor och besökare känner sig välkomna. Detta innebär att du ansvarar för inköp av bland annat kontorsmaterial och förtäring till kontoret, men även är delaktig i planeringsarbeten kring mässor och utbildningar.

Dina arbetsuppgifter kommer sammanfattningsvis innebära:

Löpande bokföring för kund- och leverantörsreskontra

Intrastat, momsredovisning samt kvittoredovisning/milredovisning

Administration kring löner

Månadsavstämningar och förberedelser inför bokslut

Inventering av lager och processer kopplat till det

Stötta ordermin/säljsupport gällande kundorder, leverantörsbeställningar och kundärenden

Övrig systemadministration kopplat till Salesforce och Visma eEkonomi

Inköp av kontorsmaterial, matbeställningar, fika och frukt till kontoret

Övrig kontorskoordinering

Vi söker dig som

Har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet från en roll med ekonomirelaterade uppgifter eller liknande arbetsuppgifter

Har god datavana, meriterande om du erfarenhet från Salesforce och/eller Visma eEkonomi

Talar och skriver obehindrat på svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska

Har B-körkort, meriterande om du har tillgång till bil

Vi söker dig som har en grundförståelse kring ekonomi, som dessutom gärna är personen som ser till att det är ordning och reda på kontoret där du är prestigelös när det gäller arbetsuppgifter. Vi ser därför att du är en person som föredrar varierande uppgifter där dagarna ser olika ut och du tar tag i det som behöver göras. Du uppskattar att samarbeta tillsammans med både interna och externa parter där du har en rak och tydlig kommunikationsförmåga. Det är en familjär och öppen kultur där vi hoppas att du ser fram emot att bidra till både bolaget och företagskulturen framåt, vi kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet för rollen.

Om rekryteringsprocessen och anställningen

Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta är en rekrytering där du blir anställd hos vår kund. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Omfattning: Heltid. Måndag-torsdag 8:00-17:00, fredag 8:00-15:00

Start: Omgående, enligt överenskommelse

Placering: Kungsbacka

Lön: Fast månadslön

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

OIO Väst AB