Ekonomiassistent inom AP till globalt företag - Konsultuppdrag

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-19
Ansök senast2026-06-07

Om jobbet

Vi söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för ett konsultuppdrag hos ett stort och välkänt företag med kontor i Solna. Uppdraget har start i slutet av januari och pågår initialt i 6 månader.

Du kommer att ingå i ett leverantörsreskontrateam och arbeta nära både kollegor och andra funktioner inom organisationen. Företaget erbjuder hybridarbete, där du kombinerar arbete på kontoret med distansarbete.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat att arbeta med:

Hantering och registrering av leverantörsfakturor

Leverantörsbetalningar

Avstämning av leverantörsreskontra

Hantering av påminnelser och leverantörsfrågor

Övriga administrativa uppgifter inom ekonomi

Vi söker dig som

Har erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra

Goda systemkunskaper

Är noggrann, strukturerad och ansvarstagande

Är driven och har en vilja att lära och utvecklas

Arbetat i större företag (Meriterande)

Har god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta i team

Välkommen med ansökan!

Newr AB

Liknande jobb

Ekonomiassistent till Hailey HR

Bravura

Stockholm28/11 - tills vidare