Ny design, ännu mer möjligheter! Läs mer

Jobbsafari

Ekonomiadministratör till LabWare

OmrådeMalmö
Publicerad2025-01-20
Ansök senastÖppet tills vidare
Ansök

Om jobbet

Ingress

Är du redo att ta nästa steg i karriären och bli en nyckelperson i ett innovativt företag? Hos LabWare erbjuds du en spännande roll som ekonomiadministratör, där du får kombinera ekonomi och administration i en dynamisk och utvecklande miljö. Sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att LabWarehar för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och LabWareen bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

LabWare erbjuder lösningar i världsklass för laboratorieautomation, som används av tusentals företag världen över för att säkerställa högsta kvalitet på deras produkter. LabWares Laboratory Information Management System (LIMS) och Electronic Lab Notebook (ELN) lösningar har installerats i nästan 30 000 laboratorier i över 125 länder och bearbetar över 1 miljard prover varje år. Hushållsprodukter som läkemedel, dricksvatten, bensin, mat och många fler utvecklas och testas med hjälp av LabWares lösningar. LabWare hanterar hela produktcykeln, från utveckling av mjukvaran, försäljning till kunder, installation och konfigurering på specifika platser, utbildning av användare samt långsiktigt stöd.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiadministratör har du ett varierande ansvar som inkluderar både administrativa och finansiella uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att kontrollera och bearbeta konsultfakturor mot tidrapporter och utläggsredovisningar, skapa och utfärda fakturor, samt generera offerter för underhåll och support. En central del av ditt arbete innebär att säkerställa att leverantörsfakturor och konsultfakturor, som primärt kommer från nordiska leverantörer och går till nordiska kunder, betalas korrekt och i tid, samt att stämma av fakturabetalningar. Du kommer att arbeta nära kollegor i Europa, inklusive Storbritannien, och delta i dagliga samtal med alla administrativa medarbetare i EU.

Vidare arbetar du också med projektinställningar i LabWares affärssystem och vara ansvarig för att besvara telefonsamtal och ge initiala svar på förfrågningar. En del av rollen innebär att öppna och bearbeta post för att säkerställa att svar och åtgärder hanteras snabbt och effektivt. Vidare kommer du att ta emot besökare på kontoret och arrangera praktiska detaljer såsom hämtning från hotell eller tågstation. Du kommer också att kunna utföra olika ärenden efter behov, som exempelvis postleveranser.

• Kontrollera och bearbeta konsultfakturor mot tidrapporter och utläggsredovisningar

• Skapa och utfärda fakturor

• Stämma av fakturabetalningar

• Säkerställa att leverantörsfakturor och konsultfakturor betalas korrekt och i tid


    Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

    • Arbetslivserfarenhet från en liknande roll, t.ex. som ekonomiassistent eller administratör med ekonomisk inriktning

    • Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

    • Genomföra vissa administrativa uppgifter krävs BankID och svenskt medborgarskap

    • God system- och datorvana

    För att trivas i rollen som administratör är du ansvarstagande och lyhörd. Du brinner för siffror och har lätt för att arbeta i digitala system. Vidare är du strukturerad och nyfiken på att lära dig mer. Du vågar ta egna initiativ och vill gärna ta dig an nya arbetsuppgifter. Du är därtill en person som har struktur och ordning i ditt arbete och ser alltid till att leverera med noggrannhet. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Du motiveras av att ta initiativ, och kommer gärna med förslag på förbättringar och effektiviseringar i arbetet. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Denna tjänst innebär arbete på kontoret och kräver närvaro på plats.


      Övrig information

      Start: Omgående med viss hänsyn till uppsägningstid
      Plats
      : Malmö
      Lön
      : Enligt överenskommelse

      Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

      Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

      Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

      Välkommen med din ansökan!

      Sista ansökningsdatum är2025-02-16.

      Bravura Sverige AB

      FöretagBravura Sverige AB
      Visa alla jobb för Bravura Sverige AB

      Sök efter fler liknande jobb