Ågrenska AB (svb)Ekonomi- och löneassistent till Ågrenska
Om jobbet
Om Ågrenska
Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Läs mer på www.agrenska.se
Är du en noggrann och utvecklingsorienterad person med ett intresse för ekonomi och löneadministration som vill vara med och göra skillnad?
Vi söker nu en ekonomi- och löneassistent till Ågrenska som är ett stiftelseägt aktiebolag med särskild vinstbegränsning, vilket innebär att vårt överskott återinvesteras i vår verksamhet. Vår organisation är värderingsdriven och fokuserar på långsiktig hållbarhet och positiv påverkan. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt ekonomiteam och bidra till vår fortsatta utveckling.
Om tjänsten
Du kommer att ingå i en enhet om fyra personer som arbetar med lön, redovisning och ekonomisk analys. Tjänsten är placerad på Lilla Amundön, en vacker och rofylld plats strax söder om Göteborg, där du får möjlighet att arbeta i en inspirerande och naturskön miljö.
Som ekonomi- och löneassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att hantera löneberedning, tillhörande administration och rapportering. Du ansvarar även för reskontra och bankhantering, samt för andra ekonomiadministrativa uppgifter som stödjer vårt dagliga arbete. I rollen får du en central position där du samarbetar tätt med kollegor och bidrar till att säkerställa en effektiv och korrekt ekonomihantering inom vårt företag.
Vem är du som söker?
Vi söker dig som har en god förståelse för ekonomiska processer och som trivs i en administrativ roll. Du är noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi ser att du har några års praktisk erfarenhet inom lönehantering och redovisning samt har god förmåga att arbeta i olika system kopplade till ekonomi och lön, vi arbetar i Hogia lön och Hogia ekonomi idag.
Du har en gymnasial utbildning i ekonomi eller likvärdig YH-utbildning samt vidareutbildning eller kurser inom löneadministration.
Egenskaper vi värdesätter:
Noggrannhet och struktur
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
Utvecklingsorienterad och positiv inställning till lärande
God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt
Grundläggande kunskaper i Excel och ekonomisystem
Vad erbjuder vi?
En stimulerande arbetsmiljö i en värderingsdriven organisation
Möjligheter till personlig och professionell utveckling
Flexibla arbetstider och möjlighet till deltid om så önskas
Friskvårdbidrag och friskvårdstid i form av två extra lediga dagar/år
Gratis parkering
Tjänstepension och försäkringar via kollektivavtal
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna:
Susanne Nilausen, ekonomichef 0703-30 45 34 / susanne.nilausen@agrenska.se (på semester under vecka 7)
Lisa Åhrman, HR Business Partner 0738-45 58 98 / lisa.ahrman@agrenska.se
Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen med din ansökan!
Inför anställningen kräver vi att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök gärna om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Inför anställningen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och tillvägagångssätt. Vi undanbeder oss därför eventuella erbjudanden och kontakter med rekryteringsföretag annonstjänster eller liknande.
Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Läs mer på www.agrenska.se
Är du en noggrann och utvecklingsorienterad person med ett intresse för ekonomi och löneadministration som vill vara med och göra skillnad?
Vi söker nu en ekonomi- och löneassistent till Ågrenska som är ett stiftelseägt aktiebolag med särskild vinstbegränsning, vilket innebär att vårt överskott återinvesteras i vår verksamhet. Vår organisation är värderingsdriven och fokuserar på långsiktig hållbarhet och positiv påverkan. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt ekonomiteam och bidra till vår fortsatta utveckling.
Om tjänsten
Du kommer att ingå i en enhet om fyra personer som arbetar med lön, redovisning och ekonomisk analys. Tjänsten är placerad på Lilla Amundön, en vacker och rofylld plats strax söder om Göteborg, där du får möjlighet att arbeta i en inspirerande och naturskön miljö.
Som ekonomi- och löneassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att hantera löneberedning, tillhörande administration och rapportering. Du ansvarar även för reskontra och bankhantering, samt för andra ekonomiadministrativa uppgifter som stödjer vårt dagliga arbete. I rollen får du en central position där du samarbetar tätt med kollegor och bidrar till att säkerställa en effektiv och korrekt ekonomihantering inom vårt företag.
Vem är du som söker?
Vi söker dig som har en god förståelse för ekonomiska processer och som trivs i en administrativ roll. Du är noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi ser att du har några års praktisk erfarenhet inom lönehantering och redovisning samt har god förmåga att arbeta i olika system kopplade till ekonomi och lön, vi arbetar i Hogia lön och Hogia ekonomi idag.
Du har en gymnasial utbildning i ekonomi eller likvärdig YH-utbildning samt vidareutbildning eller kurser inom löneadministration.
Egenskaper vi värdesätter:
Noggrannhet och struktur
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
Utvecklingsorienterad och positiv inställning till lärande
God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt
Grundläggande kunskaper i Excel och ekonomisystem
Vad erbjuder vi?
En stimulerande arbetsmiljö i en värderingsdriven organisation
Möjligheter till personlig och professionell utveckling
Flexibla arbetstider och möjlighet till deltid om så önskas
Friskvårdbidrag och friskvårdstid i form av två extra lediga dagar/år
Gratis parkering
Tjänstepension och försäkringar via kollektivavtal
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna:
Susanne Nilausen, ekonomichef 0703-30 45 34 / susanne.nilausen@agrenska.se (på semester under vecka 7)
Lisa Åhrman, HR Business Partner 0738-45 58 98 / lisa.ahrman@agrenska.se
Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen med din ansökan!
Inför anställningen kräver vi att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök gärna om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Inför anställningen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och tillvägagångssätt. Vi undanbeder oss därför eventuella erbjudanden och kontakter med rekryteringsföretag annonstjänster eller liknande.
Ågrenska AB (svb)
FöretagÅgrenska AB (svb)