Bemannia

Ekonom med fokus på redovisning

Publicerad2025-04-11
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Vi söker en självgående och ansvarstagande ekonom som vill arbeta med kundreskontra i fokus - med allt från kravhantering och påminnelser till avskrivningar och inbetalningar. Vi hoppas du har några års erfarenhet inom redovisning, gillar att grotta ner dig i Excel och har koll på hur ekonomisystem funkar. Är du dessutom en problemlösare med ett öga för detaljer? Då vill vi gärna höra från dig!

Om uppdraget

Vi söker en ekonom för ett konsultuppdrag på heltid till en kommunal kund i Södertälje. Uppdraget avser att förstärka kundens ekonomiavdelning, med start så snart som möjligt och 4 månader framåt med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

Arbetet kommer främst innefatta kundreskontra och då hantering av påminnelser, kravhantering, avskrivningar och inbetalningar.

Andra förekommande arbetsuppgifter:

Försäljningskassor
Ansvara för ett antal försäljningskassor
Utföra avstämningar i kommunresurs

Avskrivningar
Skriva av fordringar enligt beställning från verksamheterna
Genomföra massavskrivningar av påminnelseavgifter

Befarade kundförluster
Boka befarade kundförluster vid behov

Intrumhantering
Utföra Intrumkörningar
Hantera inkommande ärenden i Intrumportalen, t.ex.:
Begäran om fakturakopia
Frågor om inbetalningar
Förfrågan från Kronofogden om årsstämmoprotokoll
Dödsbobevakningar
Bestridanden

Reskontrafrågor
Vid behov lära sig fler uppgifter kopplade till reskontra

Dina kvalifikationer
  • Högskolekompetens eller motsvarande inom ekonomi - inom redovisning
  • Goda kunskaper i Officepaketet främst Excel
  • Vana från att jobba i ekonomisystem
  • Minst tre års yrkeserfarenhet inom redovisning
  • Erfarenhet av främst inom kundreskontra - hantering av påminnelser, kravhantering, avskrivningar och inbetalningar

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef
Möjlighet till fler spännande uppdrag
Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad
Trygga anställningsvillkor

🔭 Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag,2/5.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, kajsa.hessel@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Yrkesområde Ekonomi Roll Ekonom Platser Södertälje

Bemannia

FöretagBemannia

Sök efter fler liknande jobb