Ekonom med ansvar för komplex fakturering

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-16
Ansök senast2026-01-16

Om jobbet

I denna roll får du möjlighet att arbeta med komplex fakturering och bidra till en smidig operativ verksamhet. Uppdraget är placerat inom affärsområdet Supply & Trading och erbjuder en affärsnära roll med många kontaktytor.

OM TJÄNSTEN

Som Fakturaadministratör kommer du att spela en central roll i den finansiella administrationen genom att hantera komplex fakturering, säkerställa efterlevnad av avtal och upprätthålla goda relationer med kunder och interna intressenter.

Rollen innebär omfattande samarbete både internt och externt, vilket ställer krav på god kommunikation och förmåga att arbeta strukturerat och lugnt även under tidspress

Avdelningen arbetar nära flera interna funktioner och har en viktig roll i att säkerställa korrekta och effektiva affärsflöden.

Du erbjuds

Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö och utveckla din kompetens inom fakturering och ekonomihantering.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som Fakturaadministratör kommer du att spela en central roll i den finansiella administrationen genom att hantera komplex fakturering, säkerställa efterlevnad av avtal och upprätthålla goda relationer med kunder och interna intressenter.

Rollen innebär omfattande samarbete både internt och externt, vilket ställer krav på god kommunikation och förmåga att arbeta strukturerat och lugnt även under tidspress

* Analysera och kontrollera affärer för att säkerställa korrekt hantering gentemot kund och bolag

* Upprätta preliminära fakturor och slutfakturor

* Säkerställa att avtalade kontrakt följs, inklusive beräkning och kontroll av avtalade priser

* Följa upp betalningsdagar samt ha löpande kontakt med kunder kring fakturor och betalningar

* Ha daglig intern dialog med angränsande funktioner såsom kundreskontra, treasury samt skatt & tull

VI SÖKER DIG SOM

- Högskoleutbildning inom ekonomi, logistik, teknik eller motsvarande

- God systemvana och generellt starka IT-kunskaper

- Mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

- Erfarenhet av komplex fakturering

Det är meriterande om du har

- Bransch- och produktkunskap inom energi-, olje- eller raffinaderiindustri

- Kännedom om relevanta lagar och förordningar inom området

- Erfarenhet av affärssystem såsom Allegro-Horizon och/eller M3

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

- Strukturerad, noggrann och har ett starkt öga för detaljer

- Socialt trygg med god samarbetsförmåga

- Proaktiv och självgående

- Snabblärd med lätt för att sätta dig in i nya rutiner och processer

- Van att ta egna initiativ och ansvar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Vår klient är en ledande aktör inom energisektorn.

Academic Work Sweden AB

FöretagAcademic Work Sweden AB
Visa alla jobb för Academic Work Sweden AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Stock Controller

OKQ8 (Sweden)

Stockholm11/12 - 11/1

Systemstöd

Preem Aktiebolag

Stockholm28/11 - 19/12
Rekommenderat3 dagar kvar