Digital Client Coordinator

OmrådeStockholm
Publicerad2024-12-16
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Som Digital Client Coordinator hos PHD får du en bred förståelse för konsumentresan och medielandskapet samtidigt som du får verktyg att kunna ta dig vidare i karriären. Vi söker dig som är nyfiken och driven med viljan att utvecklas hos en växande mediebyrå som strävar efter att bli bäst i branschen, därför är det viktigt att även du siktar högt!

Om PHD
PHD är en prisbelönt och växande mediebyrå som är en del av den globala mediekoncernen Omnicom Media Group (OMG). Vi är en helintegrerad byrå med alla specialistkompetenser under samma tak. På PHD lever vi efter devisen att konstant utmana oss själva, våra kunder och marknaden för att hitta bättre möjligheter och lösningar för bästa resultat. Vår verksamhet bygger på duktiga och engagerade medarbetare som tillsammans skapar framgångsrika medielösningar åt våra kunder. Hos PHD får du en viktig roll i vår fortsatta tillväxt. Vi erbjuder ett spännande och ansvarsfullt arbete i en kreativ och snabbrörlig miljötillsammans med fantastiska kollegor!

Om tjänsten

I rollen som Digital Client Coordinator får du en omfattande introduktion till digital marknadsföring med särskilt fokus på tekniska lösningar, datadriven mätning och kreativ optimering. Du kommer att arbeta nära både kunder och interna team, och vi söker dig som har en stark nyfikenhet för hur teknik kan förbättra kampanjresultat och effektivitet.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett genuint intresse för digital marknadsföring och snabbt kan sätta dig in i nya system och teknologier. Din förmåga att strukturera och prioritera uppgifter är avgörande, liksom ett analytiskt förhållningssätt. Rollen innebär inte bara att tolka data, utan också att bryta ned utmaningar till hanterbara delar. Du behöver kunna analysera problem ur flera perspektiv och utveckla lösningar som skapar tydliga förbättringar för både interna team och kunder.

Som Digital Client Coordinator kommer du ha en central roll i våra kundteam. Ditt arbete inkluderar att hantera kampanjer och material, samtidigt som du utvecklar och underhåller tekniska system för spårning, mätning och målgrupper. Genom att kombinera praktiska uppgifter med teknisk expertis och analys bidrar du till att säkerställa framgångsrika resultat.

Dina ansvarsområden

Kampanjhantering och operativt ansvar:
  • I rollen kommer du ansvara för att koordinera och säkerställa att kampanjens alla steg, från materialbeställning till kampanjstart, fungerar smidigt genom noggrann planering och uppföljning. Det innebär bland annat:
  • Skapa materialspecifikationer som skickas till reklambyrån
  • Ta emot och testa allt kreativt material samt ladda upp det till kundens annonsserver.
  • Skicka kreativt material till specialistenheter och/eller publicister.
  • Stötta kundansvariga, specialistenheter och kunder i frågor relaterade till kampanjer.
  • Sammanställa och analysera kampanjrapporter för att ge insikter och rekommendationer för förbättring.


AdTechoch mätning:
  • Samarbeta med kundteam för att identifiera och lösa utmaningar inom AdTech, mätsystem och datadriven optimering.
  • Fungera som en primär kontaktpunkt för frågor om AdTech-lösningar, plattformar och mätning.
  • Ansvara för att konfigurera och underhålla system för spårning, målgrupper och mätning för att möta kundens mål och strategier.
  • Utveckla planer och strategier för mätning och teknisk utveckling, anpassade efter kundens behov och målsättningar.
  • Utforma och implementera kundspecifika lösningar, såsom dynamisk kreativitetsoptimering (DCO) och hantering av produktfeeder, för att stärka kampanjernas effektivitet.
  • Operativt driva och implementera mätramverk inom attribution, inkrementalitetsanalyser och kanalöverskridande mätmetoder för att utvärdera och driva effekt inom mediekanaler.


För att lyckas i rollen ser vi att du har:
  • Relevant utbildning inom marknadsföring eller arbetserfarenhet inom området
  • Förstå marknadsföring på ett övergripande plan
  • Jobba med och förstå system och systemteknik
  • Kunna arbeta självständigt, strukturerat och hålla deadlines
  • Vara proaktiv, serviceinriktad och nyfiken
  • Med enkelhet kunna kommunicera tydligt både internt och mot kund
  • Ha grundkunskaper inom analys och presentationsverktyg - PowerPoint, Excel

Det är meriterande om du tidigare har jobbat på mediebyrå, men det är inte ett krav. Kunskap inom kodning (JavaScript, Python) är även en bonus.

Vi erbjuder dig
  • Ett utmanande arbete i en av Sveriges mest framgångsrika och belönade mediebyråer
  • Möjlighet att samarbeta med några av världens mest ambitiösa varumärken
  • 65+ härliga kollegor i Stockholm & Göteborg
  • Ett fyrverkeri av afterworks, konferensresor, event och roliga aktiviteter som gör att vi hittar varandra både som kollegor och vänner
  • Attraktiva förmåner som tjänstepension och försäkringar, friskvårdsbidrag med tillgång till förmånsportalen Benify
  • 37,5 timmars arbetsvecka med flexibelt kontorsarbete
  • Jobba på PHDs Stockholmskontor vid Slussen på Södermalm med panoramautsikt er vår vackra huvudstad

Vi ser fram emot att lära känna dig bättre! Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdatum. För frågor om tjänsten, varmt välkommen att kontakta Anders Reje, Head of AdTech Operations, anders.reje@omnicommediagroup.com

Våra byråer PHD Roll Digital Client Coordinaror Platser Stockholm Distansarbete Hybridarbete Anställningsform Heltid

Omnicom Media Group AB

FöretagOmnicom Media Group AB
Visa alla jobb för Omnicom Media Group AB

Sök efter fler liknande jobb