Dansktalande Customer Success Specialist!

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-02
Ansök senast2025-12-31

Om jobbet

Om rollen

Som Customer Success Specialist är du en nyckelspelare i att säkerställa kundnöjdhet och teknisk support. Du kommer att hantera kundförfrågningar via telefon, mejl och chatt, lösa tekniska problem och arbeta proaktivt för att förbättra kundupplevelsen. Rollen kräver god teknisk förståelse, stark kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för att hjälpa kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Ge teknisk support och vägledning till kunder.

Analysera och lösa tekniska problem, samt eskalera mer komplexa ärenden.

Arbeta proaktivt med att förbättra kundupplevelsen och identifiera optimeringsmöjligheter.

Samarbeta med interna team för att förbättra produkter och tjänster.

Vem vi söker

För att lyckas i rollen tror vi att du:

Behärskar danska, svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Har tidigare erfarenhet av teknisk support, kundservice eller liknande roll (gärna inom IT, telekom eller SaaS).

Är lösningsorienterad och van vid att hantera tekniska problem på ett strukturerat sätt.

Har starka kommunikationsfärdigheter och kan anpassa din kommunikation efter kundens behov.

Är analytisk, självgående och trivs i en snabbföränderlig miljö.

Har god IT-förståelse och snabbt kan sätta dig in i nya system och tekniska lösningar.

Meriterande:

Erfarenhet av att arbeta med support av komplexa mjukvarusystem eller journalsystem.

Om arbetsplatsen

Vår kund är ett innovativt och växande företag som specialiserar sig på tekniska system och supportlösningar. Företaget erbjuder en dynamisk och utvecklingsfokuserad arbetsmiljö, där samarbete, innovation och kundfokus står i centrum.

Vad vi erbjuder

Detta är ett konsultuppdrag med inledande anställning hos oss på OIO. Planen är att detta på sikt övergår till en fast anställning förutsatt att både du och vår kund är nöjda med samarbetet. Under tiden du är anställd på OIO erbjuder vi fast månadslön, betald semester från dag ett och ett högt friskvårdsbidrag.

Lön: Fast månadslön

Placering: Centralt i Stockholm - 100% på plats

Omfattning: Heltid

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid

Kontaktperson: Anna Edlund (anna.edlund@oio.se)

Urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

OIO Väst AB

Liknande jobb

Support & Customer Success Adviser till Visma SmartDok

Bravura Sverige AB

Stockholm31/10 - tills vidare
Rekommenderat