Customer Success Value Architect
Om jobbet
Brinner du för att leverera affärsvärde till kund och har en bra förståelse för mjukvara och plattformsdesign kombinerat med djup kunskap inom regulatoriska- samt omvärlds-krav? Då vill jag gärna lära känna dig!Jag heter Urban Jansson och arbetar som Head of CX | SW & Service. Telia Cygate utökar sitt Centrala CX-team och söker nu en driven och Customer Success Value Architect för att arbeta med våra team över hela organisationen samt vår transformativa resa mot framtidens mjukvarudrivna- och digitala-infrastruktur.
Vad du kommer att göra i rollen:
I rollen som CS Value Architect kommer du att arbeta som den strategiska länken som översätter vår plattforms design och arkitektur till konkreta affärsresultat och konkurrensfördelar för potentiella kunder. Du kommer att arbeta i våra kunddialoger och affärer, där du etablerar ett värdebaserat förtroende och kommunicerar de unika affärsvärden som våra IT-plattformar erbjuder. I rollen arbetar du mot uppsatta mål och budget.
Du kommer att delta tidigt i säljdialoger och fokuserade på mjukvara, SaaS, EA och support för att arbeta efter vår CX-metod och lösningens ROI. Att lägga grunden för en framgångsrik kundresa är avgörande, och din insats kommer att visa hur vår kompetens, teknik och metod löser kundens mest pressande utmaningar och driver deras framgång i levererad IT-plattform över tid.
- Värdebaserad försäljning: Driva och ansvara för att utveckla och kommunicera erbjudandet för vår tilltänkta leverans i kundens IT-plattform med fokus på hur teknisk design driver affärsnytta.
- Förtroendebyggare för kundens affärsresultat: Etablera trovärdighet och förtroende hos tekniska och ekonomiska beslutsfattare och ledningsgrupper genom att presentera affärsvärdet av plattformen, med säkerhet och skalbarhet i fokus.
- Affärscase och ROI: Utforma och presentera skräddarsydda affärscase och Return on Investment analyser som tydligt kvantifierar de ekonomiska fördelarna med vår plattformsdesign för den specifika kunden.
- Tekniska värdedemonstrationer: Facilitera och boka avancerade demonstrationer och workshops som belyser hur plattformens tekniska egenskaper och integrationer direkt bidrar till kundens affärs- & resultat-mål.
- Insamling av marknadsinsikter: Fånga upp och analysera kundspecifika tekniska behov och branschtrender för att informera produktutveckling och säkerställa att vårt värdeerbjudande förblir relevant och konkurrenskraftigt.
- Samarbete: Arbeta tätt med vårt centrala CS-team och valda regionala kundteam i roller som Customer Success Strategist och Customer Success Managers samt centrala specialister, såsom Software and Service Specialist mfl, för att säkerställa en enhetlig och kraftfull värdekommunikation från första kontakt till långsiktig kundrelation.
För att lyckas i rollen:
Du är en person som har en naturlig förmåga att engagera både kunder och kollegor. Du gillar att arbeta operationellt och taktiskt med strategiska budskap, där du tillsammans med våra kunder och kundteam hittar de bästa lösningarna. Det är viktigt att du är en teamspelare med stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, som kan förmedla komplexa koncept på ett lättförståeligt sätt till en bred publik. Du är proaktiv, lösningsorienterad och har ett starkt fokus på att leverera mätbara resultat både individuellt och i affärsteam
- Stark kommunikationsförmåga och erfarenhet av att förklara komplexa tekniska koncept på ett tydligt och engagerande sätt - för både tekniker och beslutsfattare på CxO-nivå.
- Erfarenhet av att leda och hålla fängslande presentationer och workshops för stora och små grupper samt ledningsgrupp.
- Stark affärsförståelse och erfarenhet av att koppla kunders utmaningar till tekniska lösningar som skapar affärsvärde.
- Erfarenhet av att bygga långsiktiga relationer med nyckelpersoner hos kunder och identifiera nya möjligheter för värdeskapande försäljning
- Vana av att använda digitala verktyg för analys, insikter och uppföljning av både interna och externa KPI:er
- Flytande svenska och engelska, i text och skrift
Varför Telia Cygate?
På Telia Cygate är vi inte bara experter på nätverk, säkerhet och olika slags moln - vi är också ett gäng som tycker att det ska vara kul att gå till jobbet! Som en del av Telia Company har vi styrkan att skapa verklig påverkan i stor skala, bidra till samhällsnytta och hjälpa våra kunder att navigera i digitaliseringens värld. Vi gör det alltid med värme, omtanke och ett leende. Här är det idéerna och våra olika perspektiv som gör oss starka, och tillsammans ser vi till att teknikens värld blir en plats där alla trivs - och där du hör hemma.
Hos oss är din utveckling viktig. Vi uppmuntrar till kontinuerlig kompetensutveckling och ser till att just du och dina intressen är i fokus. Vi vet att det är människorna som utgör vårt företag, och därför värdesätter vi glädje, kreativitet och olika perspektiv i allt vi gör.
Välkommen att växa tillsammans med oss, där vi gör teknik mänsklig och skapar verklig påverkan!
Vad vi erbjuder
När du börjar hos oss får du ett omfattande förmånspaket anpassat efter din lokala marknad, möjlighet till hybridarbete och mer. Du har också chans att få bonus baserat på din prestation och Telias resultat.
Låter det intressant?
Vi ser fram emot din ansökan senast2025-12-07. Rollen kan komma att stängas tidigare om vi hittar rätt kandidat - så vänta inte för länge!
Placeringsort: Stockholm
Om du går vidare i processen kommer du att kontaktas av vårTalent Acquisition Partner. Bakgrund- och referenskontroller ingår i processen.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta mig gärna, Urban Jansson påurban.jansson@cygate.seeller via LinkedIn.
Lika möjligheter för alla
På Telia värderar vi kompetens och utvecklingspotential. Vi främjar mångfald och ser till att varje individs behov tillgodoses, oavsett funktionsvariation, kön, ålder, nationalitet, sexuell läggning eller social bakgrund. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsmiljö där din unikhet är vår styrka.
Välkommen till Telia Cygate - Home of Experts
Telia Sverige AB
FöretagTelia Sverige AB
Visa alla jobb för Telia Sverige AB



