Customer Service Agent till DHL Supply Chain Göteborg
Om jobbet
DHL Supply Chain bygger varuflödeslösningar åt världens ledande företag med utnyttjande av global kunskap, marknadskännedom och strukturerade processer. Tack vare vår expertis inom kontraktslogistik och vår breda branschkännedom kan vi erbjuda tjänster inom anpassade lösningar, lagerhållning, orderleverans och transport som hjälper våra kundföretag att bli mer produktiva, effektiva och konkurrenskraftiga. Kundens verksamhetsbehov är alltid centrala i allt vi gör - från inledande situationsanalys till kontinuerliga effektiviseringsprogram som ger bättre resultat varje dag.Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med kundservice på vår administrativa avdelning för vårt kunduppdrag med ASSA Abloy i Göteborg (Torslanda). Här bedriver vi logistikverksamhet för vår kunds räkning. Rollen innebär att ge administrativt stöd till flera avdelningar, supportera lagerverksamheten och chefer. Som Customer Service Agent hos oss ska du kunna hantera transportadministration, kvalitetsarbete, reklamationer, IT-uppföljningar, tullkontroller samt tidrapportering och passerkortshantering. Rollen kräver erfarenhet av att ta fram och presentera strukturerade rapporter och analyser för interna och externa intressenter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administrativ support till samtliga avdelningar (transport, kvalitet, reklamationer, IT, tull).
Supportera operations (lager) och chefer.
Transportadministration: hantera transportbokningar, reklamationer och statusuppdateringar till kund samt arbeta proaktivt för att säkerställa leveranser i tid.
Kvalitetsarbete: delta i CI-initiativ och uppdatering av SOPer.
Reklamationshantering: administrera kundreklamationer, kontrollera i system och lager.
IT-relaterade uppgifter: uppföljningar, KPI-rapportering och statusrapporter.
Tulladministration: kvalitetsuppföljningar och kontroller.
Tidrapportering: agera administratör i SmartTime, säkerställa korrekt registrering och vara behjälplig med passerkortshantering samt behörigheter.
Rapportering och presentationer: framställa interna och externa rapporter och presentationer.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av administrativt arbete inom flera funktioner.
Erfarenhet av transportadministration och reklamationsprocesser.
Kunskap om CI-arbete och kvalitetsprocesser.
Erfarenhet av att hantera tidrapporteringssystem (med fördel SmartTime) och passerkortshantering.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
God vana vid att skapa presentationer och rapporter för interna och externa parter.
Förmåga att arbeta proaktivt och strukturerat med flera parallella uppgifter.
Mycket goda kunskaper i MS Office paketet.
Starka kommunikations- och samarbetsförmågor.
Du är en person som trivs med att arbeta i en verksamhet som är snabb och rörlig. Du har ett genuint intresse att bygga relationer, är stresstålig och van att hantera flera ärenden samtidigt. Att ta initiativ och vara drivande är en självklarhet för dig då du både jobbar enskilt och i grupp. Du är van att finna lösningar som tillgodoser kundens krav utifrån verksamhetens förutsättningar.
Du erbjuds
DHL kan erbjuda dig en internationell arbetsmiljö med många kontakter där såväl personlig utveckling och aktivt ledarskap ligger högt på agendan. Vi satsar på ständiga förbättringar och därmed en utvecklande arbetsplats. Vi jobbar aktivt med faktorer som arbetsmiljö och medarbetarengagemang med utgångspunkt från vår globalt utförda medarbetarenkät. Alla anställda hos DHL erbjuds friskvårdsbidrag. Tillsammans satsar vi på att bli förstahandsvalet för våra kunder, arbetstagare och investerare. Individuell lönesättning tillämpas varpå du skall ange löneanspråk i din ansökan.
Ansökan och kontaktuppgifter
Vänligen skicka din ansökan innehållande CV och svara på frågorna i ansökningsformuläret. Vi tillämpar ett löpande urval i processen. Är du intresserad av denna möjlighet ska din ansökan vara oss tillhanda senast den 1 januari 2026.
Frågor om tjänsten: Isabella Hamsten, Operations Manager, Isabella.Hamsten@dhl.com
Frågor om rekryteringen: Fanny Wirén, HR-Specialist, Fanny.wiren@dhl.com
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
Varmt välkommen med din ansökan!
DHL Express (Sweden) AB
FöretagDHL Express (Sweden) AB
Visa alla jobb för DHL Express (Sweden) AB