Customer Innovation Lead

OmrådeKarlstad
Publicerad2025-11-21
Ansök senast2025-12-07

Om jobbet

Vi söker en Customer Innovation Lead som vill bli en del av oss på Telia.

Jag heter Håkan Ahlqvist, Försäljningschef, och jag letar efter någon som vill växa tillsammans med oss. Vi är ett stöttande och framtidsinriktat team som fokuserar på tillsammans utveckla våra kunders förmågor inom Mission Critical kommunikationstjänster.

Telia Mission Criticallevererar robusta och säkra kommunikationslösningar till samhällsviktiga aktörer där tillgänglighet och säkerhet är avgörande. Vårt team kombinerar teknisk expertis med kundnära samarbete för att skapa kommunikationstjänster som fungerar även under extrema förhållanden och när det verkligen spelar roll.

Vad du kommer att göra:

I rollen kommer du att arbeta med innovation tillsammans med kunder, kollegor och leverantörer för att skapa något nytt. Innovationerna kommer att leda till tjänster som ger kunderna de förmågorna de behöver för att klara sina uppgifter.

  • Utveckla nya tillämpningar med kommunikationstjänster
  • Skapa starka och långsiktiga relationer
  • Sälja Mission Critical tjänster


För att lyckas i rollen:

Du är självständig och har en stor initiativförmåga. Samtidigt är du en lagspelare som gillar ett tillåtande klimat i ditt team. Du har tidigare jobbat strategiskt med att skapa både tillväxt och lönsamhet för kunder och tjänster. Du vill vara med och utveckla verksamheten och skapa nya möjligheter. Du behöver mångårig erfarenhet av försäljning inom B2B, framtagning av innovativa kundlösningar och ett tekniskt kunnande inom Telekom.

  • Dokumenterad erfarenhet komplex B2B försäljning och arbete inom Innovation tillsammans med kunderna
  • God kunskap Telekom och projektledning
  • Förmåga inspiratör med målfokus i en föränderlig vardag
  • Flytande engelska i tal o skrift


Var med och forma ett smartare liv för människor, företag och planeten

På Telia är vi ett team med 15 000 kollegor i Norden och Baltikum, passionerade kring teknik och uppkoppling. Som ledande telekomoperatör och klimatförebild driver vi förändring genom storskaliga, effektfulla projekt - samtidigt som vi bygger en hållbar och inkluderande värld.

'

Här får du möjlighet att utveckla dina färdigheter, leda meningsfulla projekt och trivas i en stöttande och mångsidig miljö. Oavsett om du tar ditt första steg eller nästa, så är Telia en plats att växa, höra hemma och göra verklig skillnad.

Vad vi erbjuder

När du börjar hos oss får du ett omfattande förmånspaket anpassat efter din lokala marknad, möjlighet till hybridarbete och mer. Du har också chans att få bonus baserat på din prestation och Telias resultat.

Låter det intressant?

Vi ser fram emot din ansökan senast2025-12-07. Rollen kan komma att stängas tidigare om vi hittar rätt kandidat - så vänta inte för länge!

Om du går vidare i processen kommer du att kontaktas av vårTalent Acquisition Partner.

Vill du veta mer om rollen? Kontakta gärna Håkan påhakan.ahlqvist@teliacompany.com

Telia är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och delar av vår verksamhet omfattas av lagstiftning om säkerhetsskydd. Innan anställning kan ske krävsgodkänd säkerhetsprövning

Lika möjligheter för alla

På Telia värderar vi kompetens och utvecklingspotential. Vi främjar mångfald och ser till att varje individs behov tillgodoses, oavsett funktionsvariation, kön, ålder, sexuell läggning eller social bakgrund. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsmiljö där din unikhet är vår styrka.

Join us and let's make better happen - together!

Telia Sverige AB

FöretagTelia Sverige AB
Visa alla jobb för Telia Sverige AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Account Manager till Cloudwiser!

Perfomiq

Stockholm28/11 - 19/12