Ayvens
Customer Care Specialist
Om jobbet
At Ayvens, progress starts with you.Our ambitions to shape the future of sustainable mobility are powered by our talent. Join us, and get better with every move.
Våra team Driver Care och Fleet Care söker nu nya medarbetare!
Vår avdelning hanterar och handlägger ärenden i första kontakten med våra befintliga kunder, både vad gäller företagsleasing och privatleasing. Rollen är fördelad mellan administrativa uppgifter och hantering av inkommande samtal samt chatt. Vår uppgift är att vårda och skapa långsiktiga kundrelationer, där vi sätter kvalité i fokus och gör kontakten med oss till en upplevelse i service och engagemang. Vi hjälper våra kunder med frågeställningar som rör det löpande kontraktet. Det kan handla om rapportering, kontraktsändringar, fakturafrågor, service mm, allt hanterat i ett komplext back-office-system. Frågeställningarna kan ibland kräva djupare analys, utredning och bearbetning, och kommunikationen kan ställa krav på god förmåga att kunna skapa förtroende och leda kunden genom handläggningen.
Du kommer arbeta nära andra avdelningar i företaget för att tillsammans skapa den bästa kundupplevelsen som möjligt. Vår strävan är att arbete med ständiga förbättringar. I arbetet på Customer Care sitter du i en position där du förväntas bli en nyckelperson för kundernas feedback in i företaget. Du kommer inneha ägandeskap och ansvar för att säkerställa att information når rätt personer och avdelningar i vårt företag, och du kommer ha en koordinerande roll i utredningar av ärenden.
Vi söker dig som själv känner att du trivs när du får vara i dialog med kunder, som har en hög drivkraft och engagemang i det du gör. Vi sätter stor vikt vid lösningsförmåga och möjlighet att förstå och följa prioriteringar. Arbetet växlar mellan ett lugnt tempo där vi arbetar med utveckling och förvaltning, likväl som arbetstoppar där vi behöver fokusera på prioriterade arbetsuppgifter.
Vi tycker nog själva att vi är företagets härligaste gäng av människor, som alla leds av drivkraften att vara mer än kunden förväntar sig, vill du bli en av oss?!
Vi söker dig som:
- Minst 2 års erfarenhet av tidigare roll inom kundservice/support
- En godkänd gymnasial utbildning
- Har en god data & systemvana
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Övrig information:
- Typ av anställning: Heltid 38,75 h/v
- Arbetstider: Inom tidsspannet 08.00 - 17.00
- Plats: Solna Frösunda
- Startdatum: Enligt överenskommelse
Why Ayvens?
With over 3.4 million vehicles managed across more than 42 countries, we provide full-service leasing, flexible subscription services, fleet management services and multi-mobility solutions to customers of all sizes, including large corporates, SMEs, professionals, and private individuals. By leveraging our unique position to lead the way to net zero and further shape the digital transformation of the industry, we are well-positioned to meet the evolving mobility needs of our clients and provide them with the solutions they need to thrive.
At Ayvens, we believe that our success is driven by our commitment to customer satisfaction. Our team is dedicated to delivering innovative solutions and technology-enabled services that help our customers focus on their everyday business. We're committed to sustainable mobility and have made it a core part of our strategy. In everything we do, we're guided by the principles of authenticity, curiosity, commitment and collaboration. We aim to foster an organisation that's diverse in people and ideas, where everyone can thrive and be themselves, no matter who they are.
Join us on this exciting journey as we continue to enable the transformation towards large scale adoption of sustainable mobility and provide our customers with the solutions they need to succeed. Follow our page for the latest updates, news, and insights.
*ALD Automotive | LeasePlan are rebranding to Ayvens across all 42 countries by 2025.
Ayvens
FöretagAyvens


