Designtorget
Content Manager Designtorgets E-handel
Om jobbet
Vill du vara med på en spännande resa? Ta chansen att bli en del av vårt team.
Vi på Designtorget drivs av kundfokus, entreprenörskap och mod, detta ska synas i allt vi gör.
Designtorget befinner sig i en spännande fas med en snabbt växande e-handel och ökat behov av digitalt fokus. Just nu söker vi en driven Content Manager som kommer att vara en del av vårt e-handelsteam.
Du kommer att ingå i ett team med E-commerce manager och även arbeta tätt tillsammans med funktioner som inköp och marknad. Du rapporterar direkt till VD.
Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år med startdatum 1 juni 2025, med eventuell möjlighet till förlängning.
Din profilVi söker dig som drivs av att se resultat, ta ansvar och att arbeta i ett litet och snabbfotat team.
Du har ett visuellt öga, en vana och intresse för bildhantering och att skapa en kreativ och tilltalande digital miljö.
Vi söker dig med relevant utbildning och 1-3 års erfarenhet inom e-handel och digitalt innehåll, med fokus på content management och SEO.
Utbildning eller erfarenhet inom bildhantering och digital visual merchandising premieras.
Du har erfarenhet av SEO-anpassad textproduktion och din förmåga att hantera engelska och svenska i skrift är mycket goda.
Du har med fördel jobbat i etablerat CMS och har en god förståelse för vilka system som samverkar för en fungerande e-handel.
Office-paktet och Photoshop hanterar du med lätthet.
Som person är du driven, strukturerad och engagerad i ditt arbete och har förmågan att självständigt arbeta fram lösningar.
Du har ett stort intresse för digitala trender, kundbeteende, analys av kundbeteende och försäljning.
Du gillar att vara kreativ och arbeta på ett lösningsorienterat sätt.
Sista ansökningsdag:2025-03-16, men skicka ansökan redan idag då urval sker löpande.
Tillträde:1 juni 2025.
Arbetsuppgifter- Planera och genomföra trafikdrivande och konverteringshöjande aktiviteter på Designtorgets e-handel.
- Planera och utföra kampanjer i form av kampanjmaterial, landningssidor och prisregler samt uppföljning under och efter avslutad kampanj.
- Kontinuerligt uppdatera produktbilder och produktinnehåll.
- Skapa inspirerande innehåll till siten för att bygga Designtorgets varumärke.
- Leda och genomföra arbetet inom SEO tillsammans med E-commerce manager.
- Koordinering och genomförande av produktfotografering/ kampanjfotografering.
- Skapa inspirerande och säljdrivande kampanjmaterial till våra annonser på Meta och Google (Pmax/SEM) samt uppföljning och koordinering av kampanjer tillsammans med E-commerce manager och vår externa byrå.
- Genomföra och sammanställa analyser kring kundresa och försäljning.
- Planera och genomför nyhetsbrev
KPIer att följa- Konvertering på siten
- Snittkvitto (AOV)
- Antal produkter per order
- Sessions/trafik till siten
- Snittid på siten
- SEO-relaterade KPI:er
- Antal följare på Sociala Media
- Uppföljning av försäljning online
Kriterier - Kunskap inom bildhantering tex Canva & Adobe programmen
- Tidigare erfarenhet inom textproduktion/SEO
- Tidigare erfarenhet att arbetet i en liknande roll
- Tidigare erfarenhet från etablerat CMS
- Ha en förståelse för vilka system som samverkar för en fungerande e-handel
- Goda kunskaper inom Google Analytics
- Vana att arbeta mot och följa upp KPIer
Meriterande att ha kunskap inom- Office paketet
- Vendre
- Adobe-programmen: photoshop, illustrator för bildhantering
- Facebook Business Manager/Ads Manager (SOME-annonsering)
- PowerBI
- Arbetat i CRM-system
Vi på Designtorget drivs av kundfokus, entreprenörskap och mod, detta ska synas i allt vi gör.
Designtorget befinner sig i en spännande fas med en snabbt växande e-handel och ökat behov av digitalt fokus. Just nu söker vi en driven Content Manager som kommer att vara en del av vårt e-handelsteam.
Du kommer att ingå i ett team med E-commerce manager och även arbeta tätt tillsammans med funktioner som inköp och marknad. Du rapporterar direkt till VD.
Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år med startdatum 1 juni 2025, med eventuell möjlighet till förlängning.
Din profilVi söker dig som drivs av att se resultat, ta ansvar och att arbeta i ett litet och snabbfotat team.
Du har ett visuellt öga, en vana och intresse för bildhantering och att skapa en kreativ och tilltalande digital miljö.
Vi söker dig med relevant utbildning och 1-3 års erfarenhet inom e-handel och digitalt innehåll, med fokus på content management och SEO.
Utbildning eller erfarenhet inom bildhantering och digital visual merchandising premieras.
Du har erfarenhet av SEO-anpassad textproduktion och din förmåga att hantera engelska och svenska i skrift är mycket goda.
Du har med fördel jobbat i etablerat CMS och har en god förståelse för vilka system som samverkar för en fungerande e-handel.
Office-paktet och Photoshop hanterar du med lätthet.
Som person är du driven, strukturerad och engagerad i ditt arbete och har förmågan att självständigt arbeta fram lösningar.
Du har ett stort intresse för digitala trender, kundbeteende, analys av kundbeteende och försäljning.
Du gillar att vara kreativ och arbeta på ett lösningsorienterat sätt.
Sista ansökningsdag:2025-03-16, men skicka ansökan redan idag då urval sker löpande.
Tillträde:1 juni 2025.
Arbetsuppgifter- Planera och genomföra trafikdrivande och konverteringshöjande aktiviteter på Designtorgets e-handel.
- Planera och utföra kampanjer i form av kampanjmaterial, landningssidor och prisregler samt uppföljning under och efter avslutad kampanj.
- Kontinuerligt uppdatera produktbilder och produktinnehåll.
- Skapa inspirerande innehåll till siten för att bygga Designtorgets varumärke.
- Leda och genomföra arbetet inom SEO tillsammans med E-commerce manager.
- Koordinering och genomförande av produktfotografering/ kampanjfotografering.
- Skapa inspirerande och säljdrivande kampanjmaterial till våra annonser på Meta och Google (Pmax/SEM) samt uppföljning och koordinering av kampanjer tillsammans med E-commerce manager och vår externa byrå.
- Genomföra och sammanställa analyser kring kundresa och försäljning.
- Planera och genomför nyhetsbrev
KPIer att följa- Konvertering på siten
- Snittkvitto (AOV)
- Antal produkter per order
- Sessions/trafik till siten
- Snittid på siten
- SEO-relaterade KPI:er
- Antal följare på Sociala Media
- Uppföljning av försäljning online
Kriterier - Kunskap inom bildhantering tex Canva & Adobe programmen
- Tidigare erfarenhet inom textproduktion/SEO
- Tidigare erfarenhet att arbetet i en liknande roll
- Tidigare erfarenhet från etablerat CMS
- Ha en förståelse för vilka system som samverkar för en fungerande e-handel
- Goda kunskaper inom Google Analytics
- Vana att arbeta mot och följa upp KPIer
Meriterande att ha kunskap inom- Office paketet
- Vendre
- Adobe-programmen: photoshop, illustrator för bildhantering
- Facebook Business Manager/Ads Manager (SOME-annonsering)
- PowerBI
- Arbetat i CRM-system
Designtorget
FöretagDesigntorget