CM-specialist
Om jobbet
Vill du vara med och forma framtidens betaltjänster och bidra till att skapa smidiga lösningar för företag och kunder? Hos oss får du en central roll i ett nytt team där du får arbeta nära både kollegor och kunder inom bankens företagssegment. Här får du möjlighet att utvecklas och göra skillnad i en dynamisk och föränderlig miljö - tillsammans skapar vi framtidens bank!Om jobbet
Som CM-Specialist blir du en viktig del av avdelningen Bank- & Rådgivarsupport, där du ingår i ett nytt team som arbetar nära Rådgivarsupport. Du får en nyckelroll i att säkerställa hög kvalitet och god leverans inom bankens betaltjänster och företagstjänster. Du kommer samarbeta med olika verksamhetsområden inom banken samt med Länsförsäkringsbolagen, och bidra till att upprätthålla bankens värderingar och kultur.
Dina arbetsuppgifter:
- Administrativ hantering och supportering av bankens betaltjänster, såsom anslutningsförfaranden, kommunikationssätt, filflöden och ekonomisystem.
- Ge support till Länsförsäkringsbolagen, interna avdelningar och bankens kunder inom betaltjänster och företagstjänster.
- Utföra andra arbetsuppgifter inom företagssegmentet.
- Säkerställa god leverans inom ditt ansvarsområde.
- Följa relevanta riktlinjer och policys.
- Bidra till att leva efter bankens värderingar och kulturord.
Följande kommer göra dig framgångsrik i denna tjänst:
- Erfarenhet av arbete med företagssegmentet och företagsaffären.
- Tidigare erfarenhet av bank, finansiella institut eller liknande område.
- Tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis som företagsrådgivare.
- Vana av att arbeta i olika system och i telefon i högt tempo med många kontaktytor.
- Universitet/högskoleutbildning inom ekonomi.
- Erfarenhet eller nyfikenhet av att arbeta med hjälp av AI.
- Kunskap om arbete inom betaltjänster och cash management inom bank.
- God förståelse för företagsaffären och betallösningar för företag.
- Vana att ha kontakt med rådgivare och slutkunder via telefon och mail.
- Förmåga att bistå och utbilda rådgivare och intern organisation i frågor inom CM/betaltjänster, såsom ekonomisystem (ERP) och filtjänster.
Meriterande är även om du har:
- Ytterligare erfarenhet av arbete med företagssegmentet och företagsaffären.
- Djupare erfarenhet från bank, finansiella institut eller liknande område.
- Flerårig erfarenhet av kundkontakt, exempelvis som företagsrådgivare.
- Fördjupad vana av att arbeta i olika system och telefon i högt tempo med många kontaktytor.
- Fördjupad utbildning inom ekonomi.
- Fördjupad erfarenhet eller intresse av att arbeta med hjälp av AI.
Som person har du en stark problemlösningsförmåga och ett flexibelt tankesätt. Du är öppen för förändringar och nyfiken på den transformation som sker inom betalområdet i Sverige. Med hög arbetsmoral tar du dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt, och du har en positiv inställning till förändring och utveckling. Du tar ansvar för din egen utveckling, är kommunikativ och levererar alltid service med hög kvalitet. Dessutom gillar du att ha roligt på jobbet och bidrar till en positiv arbetsmiljö.
Kontaktuppgifter:
Rekryterande chef: sandra.thomsen1@lansforsakringar.se
Facklig representant Forena: joar.lind@lansforsakringar.se
Facklig representant Akademikerföreningen: christina.berg@lansforsakringar.se
Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vi vill informera dig som söker tjänst hos oss att vi under jul- och nyårshelgerna har begränsad bemanning. Det kan därför dröja något längre än vanligt innan du får återkoppling från oss. Vi tackar för din förståelse och ser fram emot att återkomma till dig så snart som möjligt efter julledigheten.
God jul och gott nytt år!
Länsförsäkringar AB (publ)
FöretagLänsförsäkringar AB (publ)
Visa alla jobb för Länsförsäkringar AB (publ)



