Client Coordinator Private Banking Coordination & Support

OmrådeLinköping
Publicerad2025-03-11
Ansök senast2025-04-01

Om jobbet

Är du redo för ditt nästa kliv i karriären? Vill du arbeta i teamet kring bankens mest förmögna kunder i en roll som kräver både kreativitet och samarbete? Då kanske du är vår nya Private Banking Client Coordinator!



Vi är entreprenörernas Private Banking och arbetar med bankens mest förmögna kunder. Med vår strategi ”Forward 2028” fokuserar vi på att växa på den svenska marknaden. Nu söker vi en Client Coordinator till vårt supportteam som ska stödja oss att nå detta mål. Du blir en del i Private Banking Coordination & Support.

Som Client Coordinator arbetar du i ett team tillsammans med engagerade Bankers och Förvaltare, och supporterar kunder inom både Private Banking och Premium segmentet.

I denna roll ingår du i ett framgångsrikt team som levererar en hög servicenivå, gedigen kompetens och en stark kundrelation som återspeglas i en hög kundnöjdhet.



Om rollen - Vägleder och guidar kunden
I rollen som Client Coordinator ansvarar du för att hålla god tillgänglighet där du utgör one point of entry med mål att lösa inkommande ärenden i första kontakten med kund.

Du vägleder kunden i dagliga ekonomiska ärenden via telefon och andra digitala kanaler. Du ansvarar för nya kunders bankbyten och guidar den i användandet av Private Bankings produkter och tjänster. Du utgör även en support gentemot Bankers i olika och varierande ärenden kring kundens ekonomi.

”Det roligaste med rollen att man får chansen att hjälpa kunder med komplexa frågeställningar och ekonomier som oftast saknar standardlösningar. Man får själv se till att hitta svaren och lösningarna och en dag är sällan lik den andra. Sen är kundgruppen väldigt rolig och utmanande inom en prioriterad marknad som det satsas mycket på”  - berättar Helena, en av dina blivande kollegor.

Du arbetar med löpnade ärenden samt agerar länk, support och koordinator rörande frågor av högre komplexitet.



Din profil - Lösningsorienterad med hög serviceförmåga 
För att trivas i den här rollen är du serviceinriktad och mån om att ha kunden i fokus. Du är en person som tycker det är kul att hitta lösningar på komplexa problem och arbetar noggrant och effektivt med hög integritet. Vidare är du engagerad i att utveckla avdelningen i vår ständiga målsättning att bli bättre.

Vi söker dig som har:
  • Flerårig erfarenhet från bank och finans, gärna i en rådgivande roll
  • Swedsec bolånelicens och rådgivarlicens
  • Erfarenhet av värdepappershantering och intresse för finansiella produkter
  • God kommunikationsförmåga både i tal och skrift, på svenska och engelska
Vad vi erbjuder:
Vi erbjuder dig en hög nivå av ansvarstagande i ett inspirerande team med dedikerade ledare som tror på din utveckling. Vi arbetar enligt en hybrid arbetsmodell där du ges möjlighet att växla din arbetsplats mellan kontoret och hemmet. Vi erbjuder generösa förmåner kring pension, försäkring och friskvård. Danske Bank är en arbetsplats för alla där vi uppmuntrar mångfald och inkludering för alla medarbetare.



Har vi fångat ditt intresse? 
Tveka inte att höra av dig till Lena Ulfsbo, Regional Head of Private Banking på +46 (0)752-48 20 84.se om du har några frågor.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdatum är 1 april 2025.





About Us

Danske Bank är en nordisk bank med broar till omvärlden. I 150 år har vi stöttat människor och företag att frigöra sin potential. En karriär hos oss är en möjlighet att bli en del av en gemenskap med 22 000 kollegor i en kultur som präglas av Team Up, Own It och Be Open. Målet för vår gemensamma resa är att transformera Danske Bank till en bättre bank. För våra kunder, våra medarbetare och samhällena runt omkring oss.

Danske Bank