Chef Kundservice till Apotek Hjärtat

OmrådeSolna
Publicerad2025-01-10
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Så här jobbar du som Chef Kundservice på Hjärtat
Som Chef Kundservice kommer du att spela en central roll i att förbättra kundupplevelsen samt bidra till ökad kundnöjdhet och engagerat ledarskap. Du lägger stort fokus på affärsmanskap i kombination med att utforska nya lösningar och tar ägandeskap av strategiska initiativ.

Du leder verksamheten med både affärsmässighet och hjärta, där fokus ligger på att ge våra kunder en upplevelse ut över det vanliga, engagerade medarbetare och ständiga förbättringar.

Dina arbetsuppgifter:

  • Ansvara för den dagliga driften och säkerställa rätt bemanning.


  • Coacha och utveckla gruppchefer så att kundbemötande och effektivitet ständigt förbättras.


  • Säkerställa att kvaliteten följer myndighetskrav, företagspolicy, rutiner och riktlinjer.


  • Följa upp resultat och driva utvecklingsinitiativ för att nå uppsatta mål.


  • Bidra till att utveckla och digitalisera kundserviceprocessen


Är du den vi söker?

Vi letar efter dig som är en driven och engagerad ledare med en naturlig förmåga att kommunicera tydligt och skapa ordning och struktur. Du har ett strategiskt tänk, är resultatinriktad och agerar alltid kostnadseffektivt. Med din förmåga att fatta snabba beslut och leverera mot uppsatta mål och deadlines, får du saker att hända. Du är van att planera med god framförhållning och har ett starkt fokus på att driva förändringsarbete framåt. Du har med fördel tidigare drivit en större kundservicefunktion med hög komplexitet.

För att lyckas i rollen har du:

  • Minst 5 års erfarenhet från en högre chef- och ledarbefattning inom kundservice


  • Relevant universitets- eller högskoleutbildning.


  • Erfarenhet av kundservice inom retail, gärna med e-handelsplattform.


  • Mycket god erfarenhet av att leda och driva förändringsarbete.


  • Nyfikenhet och öppenhet för nya digitala kommunikationsverktyg


Hitta hem hos oss
På Hjärtat har vi ett fantastiskt uppdrag: vi hjälper människor att må bättre. Vi finns för alla i Sverige - för de sjuka och för de friska, genom livets alla faser. Med 400 apotek i hela landet och en e-handel som aldrig stänger, finns vi alltid nära. Vi är över 4000 kollegor som tillsammans möter våra kunder med omtanke, var de än befinner sig. Tillsammans bygger vi en kultur där vi är ett lag som litar på varandra, ser varandras förmågor och där alla kan bidra och påverka. Där vi alltid utgår från vårt samhällsuppdrag och där det finns plats för nya idéer och innovation. För oss är det viktigt att ta vara på våra medarbetares kunskap och tankar och vår hemvist i ICA Gruppen ger stora möjligheter till både personlig och yrkesmässig utveckling. Här finns en plats för dig med Hjärtat på rätt ställe.

Din ansökan
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 29/1, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå arbetspsykologiskatester och bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten kontakta E-handelschef, Daniel Norén, daniel.noren@apotekhjartat.se, för frågor om rekryteringsprocessen kontakta Talent Acquisition Partner Sanna Smidvik, sanna.smidvik@apotekhjartat.se.

Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

ICA AB