Om jobbet
Arbetsuppgifter
Som Business Controller hos vår bankkund kommer du att ha ett särskilt fokus på kostnadskontroll och spela en viktig roll i att analysera och stödja affärsbeslut. Du arbetar nära redovisningsteamet och använder din ekonomiska förståelse för att ge insikter och bidra till en effektiv ekonomistyrning.
Teamet består av 10 controllers - baserade i Sverige, Norge och Danmark. Med en blandning av erfarenhetsnivåer och bakgrunder skapar de en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där samarbete och utveckling står i fokus.
Kvalifikationer Du har erfarenhet av arbete som business controller med dokumenterat goda resultat.
Du har goda kunskaper i Excel och PowerPoint.
Du har grundläggande förståelse för redovisning.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Meriterande: Erfarenhet av Mercur, Agresso och Tableau
Personliga egenskaper
Du är en självgående och lösningsorienterad person med en stark förmåga att samarbeta och bygga goda relationer. Med din analytiska och strukturerade arbetsstil har du lätt för att organisera och prioritera ditt arbete. Dessutom är du serviceinriktad och har en tydlig och effektiv kommunikationsförmåga.
Företagspresentation Vår kund hittar ni inom bank- och finanssektorn där de har verkat i över 100 år. Här drivs och vägleds en av ett entreprenöriellt tänkande och innovatia idéer. De beskriver sig själva som ett IT-bolag med banklicens. Huvudkontoret finns i Stockholm.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa i t.o.m. 2025-06-30 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. De har en hybrid policy där du förväntas arbeta 3 dagar på kontoret och har möjlighet att arbeta 2 dagar distans. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
En godkänd bakgrundskontroll krävs innan uppdragsstart.
Som Business Controller hos vår bankkund kommer du att ha ett särskilt fokus på kostnadskontroll och spela en viktig roll i att analysera och stödja affärsbeslut. Du arbetar nära redovisningsteamet och använder din ekonomiska förståelse för att ge insikter och bidra till en effektiv ekonomistyrning.
Teamet består av 10 controllers - baserade i Sverige, Norge och Danmark. Med en blandning av erfarenhetsnivåer och bakgrunder skapar de en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där samarbete och utveckling står i fokus.
Kvalifikationer Du har erfarenhet av arbete som business controller med dokumenterat goda resultat.
Du har goda kunskaper i Excel och PowerPoint.
Du har grundläggande förståelse för redovisning.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Meriterande: Erfarenhet av Mercur, Agresso och Tableau
Personliga egenskaper
Du är en självgående och lösningsorienterad person med en stark förmåga att samarbeta och bygga goda relationer. Med din analytiska och strukturerade arbetsstil har du lätt för att organisera och prioritera ditt arbete. Dessutom är du serviceinriktad och har en tydlig och effektiv kommunikationsförmåga.
Företagspresentation Vår kund hittar ni inom bank- och finanssektorn där de har verkat i över 100 år. Här drivs och vägleds en av ett entreprenöriellt tänkande och innovatia idéer. De beskriver sig själva som ett IT-bolag med banklicens. Huvudkontoret finns i Stockholm.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa i t.o.m. 2025-06-30 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. De har en hybrid policy där du förväntas arbeta 3 dagar på kontoret och har möjlighet att arbeta 2 dagar distans. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
En godkänd bakgrundskontroll krävs innan uppdragsstart.
JobBusters Aktiebolag
FöretagJobBusters Aktiebolag
Visa alla jobb för JobBusters Aktiebolag