Brand Manager till Better Jusage Råsaft & Rscued

OmrådeBotkyrka
Publicerad2025-12-03
Ansök senast2026-02-02

Om jobbet

Vi är juicepressare som brinner för riktigt bra juice för både kropp och planet - våra varumärken är Råsaft och Rscued.

Om Better Jusage

Under våren 2023 bildade Rscued och Råsaft en gemensam juice-grupp, Better Jusage AB. Vår vision är enkel: producera livsmedel med 0 % svinn och 100 % cirkulärt.

Vi pressar våra juicer i vårt eget mikropresseri i Loviseberg utanför Stockholm, där smak, färskhet och råvara står i centrum.

Råsaft är kallpressad juice av 100 % frukt och grönt - känd för sin rena smak och kvalitet.

Rscued förlänger livet på frukt & grönt som annars riskerar att slängas. Förra året räddade vi över 560 ton råvaror.

Nu söker vi en Brand Manager som vill bygga och utveckla våra varumärken framåt - både inom DVH och HoReCa.

Om rollen

Som Brand Manager får du chansen att vara med och forma framtiden. Du blir en nyckelspelare i att driva varumärkets strategiska utveckling. Du har det övergripande ansvaret för att driva varumärkes- och marknadsarbetet för Rscued och Råsaft.

Rollen är både strategisk som operativ: Du ansvarar för hela kedjan, från att utveckla varumärkesplattform och årsplan, till att omsätta det i konkreta kampanjidéer, marknadsaktivering, uppföljning och nya insikter. I ditt ansvar ingår även sortimentsutveckling och framtagning av nyheter.

I rollen ingår även att jobba med sortimentet och framtagning av nyheter

Du samarbetar nära CCO, säljavdelningen, inköp och byråer (internt och externt).

Du kommer bland annat att:

Äga och utveckla varumärkesplattform, positionering och tonalitet

Ta fram marknads- och aktivitetsplaner per år och säsong

Säkerställa en stark närvaro i våra viktigaste kanaler (kampanjer, sociala medier, PR, event, point-of-sale)

Briefa, leda och följa upp samarbeten med byråer, kreatörer och frilansare

Jobba nära säljavdelningen för att ta fram säljmaterial, lanseringspaket och kampanjkoncept som driver volym

Driva lanseringar och projekt från idé till genomförande, inkl. innovations- och sortimentsarbete

Ansvara för varumärkes budget och löpande uppföljning

Följa konsumentinsikter, omvärld och kategori trender

Mäta kampanjeffekt och skruva för att optimera

Det här är en roll för dig som gillar att kombinera idé, struktur och affär - och som trivs med att jobba både högt och lågt.


Vem är du?


Vi tror att du:

Har 3-5 års erfarenhet av varumärkes-, marknads- eller kategoriarbete inom FMCG eller liknande

Har erfarenhet av kampanjplanering, aktivering och uppföljning

Förstår hur marknad, innovation och sälj samspelar och driver affär

Har god vana av att arbeta med byråer och kreatörer

Har ycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

Har god digital och analytisk kompetens

Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning

Som person är du:

Kreativ och nyfiken - ser möjligheter, spanar trender, testar nytt

Strukturerad och ansvarstagande - driver projekt i mål och håller ordning

Affärsdriven - gillar när idéer också ger resultat

Lagspelare - bygger relationer och trivs med att jobba tvärfunktionellt

Har ett genuint intresse för mat, dryck och hälsa - du förstår konsumenten, följer utvecklingen i kategorin och jobbar nära verkligheten

Känner du igen dig i våra värdeord modig, nyfiken och teamplayer? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss.

Vi erbjuder:

Ett växande bolag med mycket hjärta, korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka

Starka varumärken med tydlig profil och stor potential

Ett team som gillar tempo, ansvar och att ha kul på vägen

Praktisk information

Arbetsplats: Tumba / Stockholm. Möjlighet att arbeta hybrid (upp till 2 dagar/vecka hemifrån, beroende på aktivitet och teambehov)

Anställningsform: Tillsvidare

Start: Enligt överenskommelse

Rapporterar : till Chief Commercial Officer



Ansökan

Låter det här som du?

Skicka CV och personligt brev till ansokan@betterjusage.se.

Vi intervjuar löpande.

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från annonssäljare och rekryteringsföretag.

Better Jusage AB

FöretagBetter Jusage AB
Visa alla jobb för Better Jusage AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Activation Manager Retail

Lantmännen

Stockholm17/11 - 4/12