Assisterande Logistikkoordinator till logistikföretag i Jordbro
Om jobbet
Rollbeskrivning Som Assisterande Logistikkoordinator kommer du att stödja logistikteamet i den dagliga driften av transport- och leveransverksamheten. Rollen innebär att säkerställa effektiv planering, koordinering och uppföljning av transporter för att möta kundernas behov samt interna mål.
Ansvarsområden
Assistera i planering och bokning av transporter (inrikes och/eller utrikes)
Koordinera med chaufförer, åkerier och speditörer
Övervaka och följa upp leveranser för att säkerställa punktlighet och kvalitet
Hantera fraktdokumentation, tullhandlingar och andra transportrelaterade dokument
Stötta i hanteringen av kundförfrågningar och leveransfrågor
Delta i förbättringsarbete av logistiska processer
Uppdatera och underhålla transportsystem och register
Kravprofil
Utbildning och erfarenhet:
Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot logistik eller transport
Minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom logistik, spedition eller transport är meriterande
Erfarenhet av att arbeta med transport- eller affärssystem (ex. on-going och opter)
Kompetenser:
God kommunikationsförmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift
God datorvana (Officepaketet, särskilt Excel)
Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt i ett högt tempo
Strukturerad och noggrann med ett lösningsorienterat arbetssätt
God samarbetsförmåga men även förmåga att arbeta självständigt
God engelska i både tal & skrift
Meriterande:
Erfarenhet av internationell logistik eller tullhantering
Kunskap om transportlagstiftning eller ADR-regler
Personliga egenskaper
Serviceinriktad och proaktiv
Flexibel och stresstålig
Engagerad och villig att lära sig och växa i rollen
Ansvarsområden
Assistera i planering och bokning av transporter (inrikes och/eller utrikes)
Koordinera med chaufförer, åkerier och speditörer
Övervaka och följa upp leveranser för att säkerställa punktlighet och kvalitet
Hantera fraktdokumentation, tullhandlingar och andra transportrelaterade dokument
Stötta i hanteringen av kundförfrågningar och leveransfrågor
Delta i förbättringsarbete av logistiska processer
Uppdatera och underhålla transportsystem och register
Kravprofil
Utbildning och erfarenhet:
Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot logistik eller transport
Minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom logistik, spedition eller transport är meriterande
Erfarenhet av att arbeta med transport- eller affärssystem (ex. on-going och opter)
Kompetenser:
God kommunikationsförmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift
God datorvana (Officepaketet, särskilt Excel)
Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt i ett högt tempo
Strukturerad och noggrann med ett lösningsorienterat arbetssätt
God samarbetsförmåga men även förmåga att arbeta självständigt
God engelska i både tal & skrift
Meriterande:
Erfarenhet av internationell logistik eller tullhantering
Kunskap om transportlagstiftning eller ADR-regler
Personliga egenskaper
Serviceinriktad och proaktiv
Flexibel och stresstålig
Engagerad och villig att lära sig och växa i rollen
Future Mobility AB
FöretagFuture Mobility AB
Visa alla jobb för Future Mobility AB