Om jobbet
Nu söker vi en Ascom Supporttekniker till teamet.
Jag heter Arnela Skorupan och är ledare för 2nd line Support UC. Mitt team är en sammansvetsad grupp av individer som bryr sig om varandra och våra kunder. Vi arbetar mot stora Företagskunder och deras växellösningar. I vår verksamhet sätter vi kunden först och strävar alltid efter att leverera den bästa kundupplevelsen och supporten till Företagskunder. Vi befinner oss idag på orterna Solna, Göteborg, Örebro, Jönköping och Sundsvall.
Är det här din nästa möjlighet?
Inom Customer Service Support återfinns vårt team 2nd line Support UC. Tillsammans med övriga enheter inom service Delivery har vi det fulla ansvaret för Service, Support, orderläggning och fakturering till våra Företagskunder.
Det här är ett uppdrag för dig som har arbetat med Support tidigare och vet hur man ger service i världsklass. Du är med fördel lösningsorienterad, lättlärd och trivs i en föränderlig miljö.
I rollen som supporttekniker hos Telia erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får möjlighet att jobba med flera olika kunder och olika miljöer. Arbetsuppgifterna består av second-linesupport inom produktområdet Ascom. Du hanterar inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem samt till viss del per telefon. Främst supporterar du kunder remote men det kan förekomma att du behöver åka till kunder on-site, därför är det av vikt att du är öppen för det. Du stödjer kunder och användare med Ascom-produkter genom att felsöka och lösa tekniska tekniska problem och frågor. Ärendena är till stor del relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar. Du samarbetar även nära underleverantörer för att säkerställa bästa möjliga lösningar för kundernas behov.
Dina arbetsuppgifter är:
• Felsöka och hantera ärenden relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar, innefattande både mjukvara och hårdvara
• Hantera och koordinera ärenden via ärendehanteringssystem samt vid behov per telefon
• Vara den främsta kontaktpunkten med leverantören för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning
• Ge support on-site till kunder vid behov
• Vara med och bidra till utvecklingen av området Ascom
Är det här du?
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Arbetat med och har god kännedom om Ascoms produkter är mycket meriterande
• Erfarenhet inom telefoni och växeltelefoni
• Erfarenhet av support och ärendehantering
• Relevant teknisk utbildning, alternativt erfarenhet inom IT-support eller liknande område
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God dator- och systemvana, men fördel om du har erfarenhet av ServiceNow
• B-körkort
Telia är mer än bara en arbetsplats
Hos oss kommer du lära dig av skickliga kollegor runt om i organisationen, och du kommer att ansluta dig till ett team som gör varandra starkare och världen bättre genom att lösa utmaningar. Vi är stolta över vår vänliga atmosfär där människor är entusiastiska över sitt arbete. Vi är stolta över vår mångfald och strävan efter att leverera bra produkter och extraordinära upplevelser för våra kunder i en värld där valen är oändliga. Om du vill göra verklig skillnad, är detta en plats där du hör hemma. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi en flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.
Intresserad?
Vill du bli en del av mitt team, sök tjänsten. Vill du veta mer hör av dig till mig via mail: arnela.skorupan@teliacompany.com eller telefon: 010-4835250.
Rekryteringen sker löpande så tveka inte att höra av dig.
Välkommen till Telia - Join us and make better happen!
Jag heter Arnela Skorupan och är ledare för 2nd line Support UC. Mitt team är en sammansvetsad grupp av individer som bryr sig om varandra och våra kunder. Vi arbetar mot stora Företagskunder och deras växellösningar. I vår verksamhet sätter vi kunden först och strävar alltid efter att leverera den bästa kundupplevelsen och supporten till Företagskunder. Vi befinner oss idag på orterna Solna, Göteborg, Örebro, Jönköping och Sundsvall.
Är det här din nästa möjlighet?
Inom Customer Service Support återfinns vårt team 2nd line Support UC. Tillsammans med övriga enheter inom service Delivery har vi det fulla ansvaret för Service, Support, orderläggning och fakturering till våra Företagskunder.
Det här är ett uppdrag för dig som har arbetat med Support tidigare och vet hur man ger service i världsklass. Du är med fördel lösningsorienterad, lättlärd och trivs i en föränderlig miljö.
I rollen som supporttekniker hos Telia erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får möjlighet att jobba med flera olika kunder och olika miljöer. Arbetsuppgifterna består av second-linesupport inom produktområdet Ascom. Du hanterar inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem samt till viss del per telefon. Främst supporterar du kunder remote men det kan förekomma att du behöver åka till kunder on-site, därför är det av vikt att du är öppen för det. Du stödjer kunder och användare med Ascom-produkter genom att felsöka och lösa tekniska tekniska problem och frågor. Ärendena är till stor del relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar. Du samarbetar även nära underleverantörer för att säkerställa bästa möjliga lösningar för kundernas behov.
Dina arbetsuppgifter är:
• Felsöka och hantera ärenden relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar, innefattande både mjukvara och hårdvara
• Hantera och koordinera ärenden via ärendehanteringssystem samt vid behov per telefon
• Vara den främsta kontaktpunkten med leverantören för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning
• Ge support on-site till kunder vid behov
• Vara med och bidra till utvecklingen av området Ascom
Är det här du?
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Arbetat med och har god kännedom om Ascoms produkter är mycket meriterande
• Erfarenhet inom telefoni och växeltelefoni
• Erfarenhet av support och ärendehantering
• Relevant teknisk utbildning, alternativt erfarenhet inom IT-support eller liknande område
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God dator- och systemvana, men fördel om du har erfarenhet av ServiceNow
• B-körkort
Telia är mer än bara en arbetsplats
Hos oss kommer du lära dig av skickliga kollegor runt om i organisationen, och du kommer att ansluta dig till ett team som gör varandra starkare och världen bättre genom att lösa utmaningar. Vi är stolta över vår vänliga atmosfär där människor är entusiastiska över sitt arbete. Vi är stolta över vår mångfald och strävan efter att leverera bra produkter och extraordinära upplevelser för våra kunder i en värld där valen är oändliga. Om du vill göra verklig skillnad, är detta en plats där du hör hemma. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi en flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.
Intresserad?
Vill du bli en del av mitt team, sök tjänsten. Vill du veta mer hör av dig till mig via mail: arnela.skorupan@teliacompany.com eller telefon: 010-4835250.
Rekryteringen sker löpande så tveka inte att höra av dig.
Välkommen till Telia - Join us and make better happen!
Telia Sverige AB
FöretagTelia Sverige AB
Visa alla jobb för Telia Sverige AB