Varbergs Husbilar AB

Allround Administratör med Fordonsfokus

OmrådeVarberg
Publicerad2025-06-26
Ansök senast2025-07-26

Om jobbet

Om Varbergs Husbilar AB:

Varbergs Husbilar är ett väletablerat och serviceinriktat företag som är specialiserat på nybilsförsäljning av husbilar som är vår huvudsakliga inriktning. Vi erbjuder ett noga utvalt sortiment av moderna husbilar från välrenommerade tillverkare och vänder oss till både erfarna och nya husbilsentusiaster. Utöver nyförsäljning arbetar vi även med försäljning av begagnade husbilar samt erbjuder tjänster inom inbyte, inköp och förmedling. Vår verksamhet präglas av personligt bemötande, hög kundservice och en trygg köpupplevelse. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som drivs av kvalitet, kundnöjdhet och ett stort intresse för fritidslivet på hjul.

Om tjänsten:

Vi söker dig som är en strukturerad och engagerad person med ett genuint husbilsintresse och god administrativ förmåga. I denna breda roll får du kombinera praktiskt arbete med administration, där du fungerar som navet mellan våra fordon, verkstad, säljteam och kunder.

Tjänsten passar dig som gillar att ta ansvar, trivs med omväxling och är lösningsorienterad i vardagen.

Arbetsuppgifter

Fordonsrelaterade uppgifter:

Administration av fordon i interna system (t.ex. Verendus och Asana)

Registrering av fordon

Dokumentation och administration av fukttester

Beställning av reservdelar

Strukturering och inventering av lager (reservdelar)

Logistik & planering:

Transportbokning

Planera och genomföra fordonsförflyttningar

Kvalitetskontroller

Ankomstkontroller

Leveranskontroller inför utlämning

Upprättande av varudeklaration

Förberedelser inför leverans

Tvätt och städ av fordon inför leverans

Backoffice & administration:

Löpande e-posthantering

Kundkontakt i butik och via telefon

Reklamationshantering

Posthantering

Löpande uppdatering av annonser

Bokning och koordinering av utställningar på mässor och andra event

Administrativt stöd till övriga avdelningar

Vi söker dig som:

Är strukturerad, noggrann och tar egna initiativ

Har god förmåga att växla mellan praktiska och administrativa uppgifter

Har erfarenhet av administrativa system - exempelvis Verendus, Asana, Bilprospekt, InternalCars och Excel -

Har B-körkort (krav)

Har C-körkort (meriterande)

Har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift (krav)

Har kunskaper i tyska (meriterande)

Har erfarenhet från fordons-, fritids- eller liknande branscher (meriterande)

Vi erbjuder ett omväxlande och självständigt arbete i en bransch fylld av engagemang och framtidstro. Du får jobba tillsammans med kollegor som värdesätter laganda, kundservice och arbetsglädje. Här finns goda möjligheter att växa i takt med företaget.

Vill du vara med och utveckla framtidens fritidsfordonshandel tillsammans med oss?

Skicka din ansökan redan idag. Rekrytering sker löpande.

Vi välkomnar ansökningar för både hel- och deltidstjänstegrad.

Varbergs Husbilar AB

FöretagVarbergs Husbilar AB

Sök efter fler liknande jobb