Administratör till personlig assistans
Om jobbet
Drivs du av att leverera god service och se lösningar? Då kan du vara vår nya administratör!Vilka är vi?Socialkontoret i Norrköpings kommun sätter individens behov i fokus. Det ska vara lätt att få hjälp. Våra stöd- och behandlingsinsatser håller hög kvalitet och bygger på rättssäkra bedömningar.
Vi vill hitta lösningar nära individen och bidra till en positiv förändring. Tillsammans vill vi skapa trygghet och god social service för oss som bor i Norrköping.
Här på personlig assistans är vi fyra chefer och fem administratörer som jobbar på kontoret. Vi har ca 90 personliga assistenter som jobbar ute hos våra brukare.
Vår uppgift är att ge brukarna den bästa assistansen vi kan utifrån det beslut de har från antingen Försäkringskassan (SFB) eller kommunen (LSS).
Vi utgår från Drottninggatan 32 där vi har vårt kontor.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör har du en central roll med variation i vardagen.
Dina arbetsuppgifter är att lösa vakanser, både planerade och akuta ute hos brukarna.
Du har mycket kontakt med våra assistenter, våra brukare och deras anhöriga.
Du lägger in scheman i Heroma, bokar vikarier/ersättare i Time Care Pool.
Tillsammans med de andra administratörerna ansvarar du för brukartelefoner, assistenternas telefoner, busskort med mera.
Vi arbetar tätt och prestigelöst tillsammans.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration eller ekonomi.
Du har god datorvana och erfarenhet av administrativt arbete. Vidare har du erfarenhet av datasystem såsom Heroma och Time Care Pool. Har du arbetat i Intraphone ser vi det som en tillgång.
Du har erfarenhet av bemanning dygnet runt (24/7) och gärna erfarenhet av personlig assistans. Du har kunskap om LSS, PAN och arbetstidsregler.
Du arbetar ensam på helger och ibland även vardagar, därför ser vi att du har erfarenhet av ensamarbete.
Som person ser vi att du är lugn och organiserad med förmåga att planera framåt. Du kan anpassa dig till de förändringar som sker och kan se lösningar utifrån de behov som finns.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är trygg med att vara självständig. Du är skicklig på att samarbeta med andra.
Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster:1
Anställningsform:Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid:Dag och helg
Möjlighet till distansarbete:Nej
Sista ansökningsdatum: 11 januari
Kontakt:Enhetschef Ulrika Nilsson, ulrika.nilsson@norrkoping.se, 011-15 10 69
Övrig information:Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt.
Norrköpings kommun
FöretagNorrköpings kommun
Visa alla jobb för Norrköpings kommun
