Administratör med receptionstjänst

Publicerad2025-11-20
Ansök senast2025-12-14

Om jobbet

KABE Group söker en serviceinriktad administratör med ekonomikunskaper

Inför en kommande ersättning söker vi nu en engagerad och noggrann person som vill arbeta i en kombinerad roll inom administration, ekonomi och reception. Hos oss blir du en viktig del av verksamheten - både i det dagliga flödet och i mötet med våra besökare.

Om rollen

Som administratör med receptionstjänst kommer du att ha en varierad och central roll i organisationen. Du arbetar med löpande administrativa och ekonomiska uppgifter samtidigt som du är företagets ansikte utåt i vår reception.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Hantering av inkommande leverantörsfakturor i Medius, inklusive matchning mot inleveranser i lagret

Administrativa uppgifter och systemhantering i Medius

Hantering av intrastatrapportering (införsel och utförsel inom EU)

Receptionstjänst, såsom att ta emot besökare, besvara inkommande telefonsamtal och hantera löpande serviceärenden

Övriga administrativa uppgifter som rör kontorsservice och intern support

Vem söker vi?

Vi söker dig som har:

Grundläggande kunskaper inom redovisning och moms

Erfarenhet av att arbeta i Medius är starkt meriterande

God administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt

Förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du trivs i en serviceorienterad roll

Ett professionellt och positivt bemötande i mötet med kollegor, kunder och leverantörer

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen tror vi att du är:

Serviceinriktad och kommunikativ

Noggrann och ansvarstagande

Flexibel och lösningsorienterad

Bekväm i varierande arbetsuppgifter och högt tempo när det behövs

Vårt erbjudande

Ett omväxlande och innovativt teamarbete i ett framgångsrikt företag med korta beslutsvägar. Vi värnar om en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jacob Westesson för frågor som rör tjänsten, på nummer 036-344135 eller

HR: Lena Lundholm, för frågor kring rekryteringsprocessen 036-393716.

Framåt

Kabe tillämpar 6 månaders provanställning och att tjänsten är tills vidare på heltid. Placering är på vårt huvudkontor i Tenhult och vi kommer inte kunna erbjuda arbete på distans.

Välkommen att visa ditt intresse genom att skicka in ditt CV. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

KABE AB är den största och ledande nordiska tillverkaren av husvagnar och husbilar med egen utveckling, design och produktion belägen i Tenhult, 10 km utanför Jönköping. KABE tillverkar och säljer husvagnar och husbilar till den europeiska marknaden genom varumärkena KABE och Affinity. Försäljningen av KABEs produkter sker uteslutande via återförsäljare och KABE har idag över 100 fristående återförsäljare på de bearbetade marknaderna runt om i Europa. KABE har idag c:a500 anställda och majoriteten har Tenhult som sin bas.

KABE AB ingår i KABE Group och har sedan starten 1957 ständigt utvecklats och är idag en internationell koncern med produktion i Sverige, Storbritannien och Polen och försäljning på 14 marknader i Europa. Totalt omsätter koncernen c:a 3,8 miljarder kronor (2024) och antalet anställda uppgår till drygt 870 personer. KABE Group AB är noterat på OMX Nordiska Börs, Stockholm, Nordiska Listan, Mid Cap.

KABE AB

Liknande jobb

Administratör med god ekonomisk erfarenhet sökes!

Manpower AB

Jönköping21/11 - 5/12
Rekommenderat2 dagar kvar