Armabe Consulting AB
Administratör inom ekonomi och lager Trafikförvaltningen
Om jobbet
Arbetsgivare: Armabe Consulting AB - konsultuppdragArbetsplats: SL:s lager, Fyrvaktarkroken 17E, Enskede
Omfattning: Heltid, 39 h/vecka
Anställningsform: Konsultuppdrag
Uppdragsperiod: 23 februari 2026 - 26 februari 2027
Möjlighet till förlängning: Ja, upp till 1 år
Om arbetsplatsen
Trafikförvaltningen ansvarar för drift, uppföljning och utveckling av kollektivtrafiken i Region Stockholm. Gruppen Logistik består av fyra medarbetare och driver SL:s centrallager i Blåsut. Här hanteras reservdelar och utbytesenheter som förser hela organisationen.
Arbetsuppgifter
Som administratör inom ekonomi och lager arbetar du i gruppen Logistik och stödjer både det dagliga lagret och interna beställare inom Trafikförvaltningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera order in och ut från SL:s lager
Utföra ekonomiska transaktioner och fakturering i Agresso
Hantera lagerförflyttningar och registreringar i Agresso
Ta emot förvaltare och besökare samt säkerställa att de leds rätt
Stödja fysisk och digital inventering årligen
Beställning av kontorsmaterial och övriga administrativa uppgifter
Vara del av ett mindre logistikteam och bidra till ordning, struktur och god service
Arbetet sker både administrativt och i viss del praktiskt i lagerlokalen.
Krav
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande obligatoriska krav:
Minst 5 års erfarenhet av administration i rollen som administratör, koordinator eller ekonomiassistent
Minst 5 års erfarenhet av Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote) inklusive pivottabeller och diagram i Excel
Minst 3 års erfarenhet av att ta fram och vidmakthålla avtal
Minst 3 års erfarenhet av Agresso eller liknande ekonomisystem
God svenska i tal och skrift
Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en del av ett team
Meriterande
Truckkort (ger extra poäng i upphandlingen)
Eftergymnasial utbildning (YH eller liknande) inom administration eller ekonomi
Personliga egenskaper
Vi söker dig som:
Är strukturerad, noggrann och ansvarstagande
Trivs med att arbeta både administrativt och i en lagermiljö
Har hög servicekänsla och god kommunikationsförmåga
Har lätt för att samarbeta och bidrar till en positiv arbetsmiljö
Är lösningsorienterad och trygg i att hantera flera uppgifter parallellt
Säkerhetsprövning
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning (SUA) krävs innan start. Processen kan ta 6-16 veckor.
Startdatum
Planerat startdatum: 23 februari 2026
Armabe Consulting AB
FöretagArmabe Consulting AB




