Armabe Consulting AB

Administratör inom ekonomi och lager Trafikförvaltningen

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-02
Ansök senast2025-12-13

Om jobbet

Arbetsgivare: Armabe Consulting AB - konsultuppdrag

Arbetsplats: SL:s lager, Fyrvaktarkroken 17E, Enskede

Omfattning: Heltid, 39 h/vecka

Anställningsform: Konsultuppdrag

Uppdragsperiod: 23 februari 2026 - 26 februari 2027

Möjlighet till förlängning: Ja, upp till 1 år

Om arbetsplatsen

Trafikförvaltningen ansvarar för drift, uppföljning och utveckling av kollektivtrafiken i Region Stockholm. Gruppen Logistik består av fyra medarbetare och driver SL:s centrallager i Blåsut. Här hanteras reservdelar och utbytesenheter som förser hela organisationen.

Arbetsuppgifter

Som administratör inom ekonomi och lager arbetar du i gruppen Logistik och stödjer både det dagliga lagret och interna beställare inom Trafikförvaltningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Hantera order in och ut från SL:s lager

Utföra ekonomiska transaktioner och fakturering i Agresso

Hantera lagerförflyttningar och registreringar i Agresso

Ta emot förvaltare och besökare samt säkerställa att de leds rätt

Stödja fysisk och digital inventering årligen

Beställning av kontorsmaterial och övriga administrativa uppgifter

Vara del av ett mindre logistikteam och bidra till ordning, struktur och god service

Arbetet sker både administrativt och i viss del praktiskt i lagerlokalen.

Krav

För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande obligatoriska krav:

Minst 5 års erfarenhet av administration i rollen som administratör, koordinator eller ekonomiassistent

Minst 5 års erfarenhet av Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote) inklusive pivottabeller och diagram i Excel

Minst 3 års erfarenhet av att ta fram och vidmakthålla avtal

Minst 3 års erfarenhet av Agresso eller liknande ekonomisystem

God svenska i tal och skrift

Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en del av ett team

Meriterande

Truckkort (ger extra poäng i upphandlingen)

Eftergymnasial utbildning (YH eller liknande) inom administration eller ekonomi

Personliga egenskaper

Vi söker dig som:

Är strukturerad, noggrann och ansvarstagande

Trivs med att arbeta både administrativt och i en lagermiljö

Har hög servicekänsla och god kommunikationsförmåga

Har lätt för att samarbeta och bidrar till en positiv arbetsmiljö

Är lösningsorienterad och trygg i att hantera flera uppgifter parallellt

Säkerhetsprövning

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning (SUA) krävs innan start. Processen kan ta 6-16 veckor.

Startdatum

Planerat startdatum: 23 februari 2026

Armabe Consulting AB

FöretagArmabe Consulting AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Koordinator till stort bolag inom IT-branschen

Bravura

Stockholm21/11 - tills vidare