Administratör inom ekonomi och lager

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-02
Ansök senast2026-01-01

Om jobbet

Uppdragsperiod: 23 februari 2026 - 26 februari 2027

Plats: Stockholm

Omfattning: 39 timmar/vecka

Förlängningsoption: Upp till 1 år

Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning krävs

Vi söker en administratör som vill arbeta i en logistikinriktad verksamhet med fokus på orderhantering, ekonomiadministration och lagerflöden. Du blir en del av ett mindre team som ansvarar för att säkerställa att reservdelar och material hanteras korrekt, finns tillgängliga för verksamheten och att system och processer fungerar smidigt.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med flera interna funktioner och kräver både administrativ noggrannhet och vilja att vara behjälplig i praktiska moment i lagerverksamheten.

Om verksamheten

Logistikfunktionen består av fyra medarbetare och ansvarar för drift av ett större lager med reservdelar och utbytesenheter. Gruppen stöttar flera delar av organisationen genom beställningar, inleveranser, lagerjusteringar samt årliga inventeringar. Lagret är en central stödfunktion med höga krav på ordning, spårbarhet och service.

Om uppdraget

I rollen ingår att stötta den dagliga driften av lagret och säkerställa att administrativa och ekonomiska flöden fungerar korrekt. Du kommer att arbeta i systemet Agresso samt vara delaktig i både digitala och fysiska arbetsmoment.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Hantera order in och ut från lagret

Genomföra ekonomiska transaktioner och fakturering i Agresso

Utföra lagerförflyttningar och administrativa justeringar i Agresso

Ta emot besökare och säkerställa att de kommer rätt

Ta emot leveranser och hantera reservdelar/material vid behov

Medverka i årlig inventering - både digitalt och praktiskt

Utföra administrativa uppgifter såsom beställning av kontorsmaterial, hantering av dokumentation och uppföljning

Utrustning och arbetsplats

Mobiltelefon krävs för uppdraget

Dator och arbetsplats tillhandahålls

Arbete sker på lagret i Enskede

Skallkrav

För att vara aktuell för uppdraget krävs att du har:

Minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete i roller som administratör, koordinator eller ekonomiassistent.

Minst 5 års erfarenhet av Officepaketet, inklusive Word, Excel, PowerPoint och OneNote - samt god förmåga att arbeta med pivottabeller och diagram i Excel.

Minst 3 års erfarenhet av att ta fram och vidmakthålla avtal.

Minst 3 års erfarenhet av Agresso eller liknande ekonomisystem.

Förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska.

Mervärdeskrav (meriterande)

Det är starkt meriterande om du har:

Truckkort

YH-utbildning eller likvärdig utbildning inom administration eller ekonomi

Personliga egenskaper

Vi söker dig som:

Trivs med att arbeta strukturerat och noggrant

Har en positiv och serviceinriktad inställning

Tycker om att bidra både administrativt och praktiskt

Är kommunikativ och trygg i kontakten med kollegor och besökare

Klarar av att arbeta i en verksamhet med höga krav på kvalitet, ordning och pålitlighet

Om Soros Consulting

Soros Consulting arbetar med kvalificerad konsultförmedling inom IT, teknik och verksamhetsutveckling. Vi matchar erfarna specialister med uppdrag där deras kompetens skapar tydliga resultat. Vårt fokus är kvalitet, långsiktighet och att skapa goda förutsättningar både för konsulter och uppdragsgivare genom tydlighet, professionalism och hållbara relationer.

Skicka in din ansökan redan idag!

Soros Consulting AB

FöretagSoros Consulting AB
Visa alla jobb för Soros Consulting AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Logistikadministratör på Heltid till Ahlsell Norsborg!

Performiq AB

Stockholm1/12 - 30/12
Rekommenderat