Administrator / Category & Purchasing Coordinator (Junior)

OmrådeSolna
Publicerad2025-12-18
Ansök senast2026-01-17

Om jobbet

Uppdragsperiod: 12 januari 2026 - 31 maj 2026

Plats: Solna

Omfattning: 100 %

Språk: Svenska och engelska på professionell nivå

Vi söker nu en junior Administrator med inriktning mot kategori- och inköpsstöd. Uppdraget passar dig som är strukturerad, administrativt stark och vill arbeta nära kategori- och inköpsansvariga i en dynamisk och affärsnära miljö. Rollen innebär ett brett administrativt ansvar kopplat till sortiment, leverantörer, prissättning och kampanjer.

Du kommer att fungera som ett viktigt stöd till Category & Purchasing Manager och bidra till planering, genomförande, uppföljning och effektivisering av arbetssätt inom tilldelade kategorier.

Om rollen

Som Administrator / Category & Purchasing Coordinator ansvarar du för administrativa uppgifter kopplade till sortiment och inköp. Du arbetar nära både interna team och externa leverantörer och säkerställer att information, dokumentation och processer håller hög kvalitet.

Rollen är operativ och varierad, med många kontaktytor, och kräver god samarbetsförmåga, struktur och ett lösningsorienterat arbetssätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Kategori- och projektstöd

Delta i och stötta kategoriinitiativ, kategori- och marknadsplaner

Bidra aktivt till teamarbete och samverkan inom organisationen

Hantera information kopplat till sortiment på intranät (produktnyheter, interna frågor, kundförfrågningar)

Hantera reklamationer och produktindragningar enligt fastställda processer

Samverka med lager och logistik kring restorder och uppföljning

Sortimentsadministration

Uppdatera och publicera nyhetsbrev samt intranätinformation

Publicera produktfaktablad och säkerhetsdatablad

Administrera och kvalitetssäkra artikel- och leverantörsfiler (bilder, hylltexter, onlinetexter)

Säkerställa att korrekt material finns tillgängligt och kontinuerligt uppdateras

Inköp, prissättning och leverantörsstöd

Administrera prisaviseringar inklusive analys och förberedelse inför förhandling

Hantera inköps- och försäljningspriser samt dokumentation i gemensamma system

Administrera avtal och färdigställa slutliga avtal i avtalssystem

Delta i leverantörsmöten och stötta inför och efter möten

Underhålla och uppdatera leverantörs- och kontaktlistor

Kampanjstöd

Hantera löpande frågor kopplade till kampanjer

Säkerställa korrekt information vid förändringar, tillägg eller borttag av produkter

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring, inköp eller liknande

God administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt

Stark system- och IT-vana, inklusive MS Office

Erfarenhet av koordinering och operativt inköpsarbete

Erfarenhet av avtalshantering, analys och förberedelse inför förhandlingar

Förmåga att stötta affärsansvariga i deras dagliga arbete

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Personliga egenskaper

Vi söker dig som:

Är noggrann, metodisk och ansvarstagande

Trivs i en koordinerande och administrativ roll

Har god samarbetsförmåga och är kommunikativ

Är lösningsorienterad och flexibel i ett föränderligt arbetsflöde

Har god presentationsförmåga och vågar ta initiativ

Om Soros Consulting

Soros Consulting arbetar med kvalificerad konsultförmedling inom IT, teknik och verksamhetsutveckling. Vi matchar erfarna specialister med uppdrag där deras kompetens skapar tydliga resultat. Vårt fokus är kvalitet, långsiktighet och att skapa goda förutsättningar både för konsulter och uppdragsgivare genom tydlighet, professionalism och hållbara relationer.

Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!

Soros Consulting AB

FöretagSoros Consulting AB
Visa alla jobb för Soros Consulting AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Jr Inköpsassistent | Manpower | Stockholm

Manpower AB

Stockholm18/12 - 25/12
Rekommenderat