
Om jobbet
Långnäs Hamn bedriver hamnverksamhet med ca 2 700 fartygsanlöp per år. Fyra rederier trafikerar regelbundet hamnen. En stor del av fartygsanlöpen sker nattetid.
Tolv personer är anställda i bolaget vars viktigaste uppgift är att se till att fartygsanlöpen sker säkert och effektivt. Drift, underhåll och projekt är de centrala delarna av verksamheten.
Långnäs hamn Ab ägs i sin helhet av Landskapet Åland och Ålands Landskapsregering företräder ägaren. Mer om bolaget finns på www.langnashamn.ax/om-bolaget.
Nu söker vi en
Administrativ chef - med ansvar för kvalitet, IT och regelefterlevnad
Vill du ha en nyckelroll i ett företag där du får kombinera ansvar med operativt arbete inom administration, IT, kvalitetssystem och regelefterlevnad? Vi söker nu en strukturerad och lösningsorienterad Administrativ chef som vill bidra till att bygga en trygg, effektiv och framtidssäkrad hamnverksamhet.
Om rollen
Som Administrativ chef får du ett brett ansvar och blir en central del av företagets ledning. Du ansvarar för IT rörande infrastruktur, informationssäkerhet, drift, support och utveckling.
Därtill säkerställer du att vi inom kontorets administration följer lagar, kvalitetsstandarder och regelverk. Du leder arbetet med vårt kvalitetsledningssystem och driver förbättringsarbete inom både interna processer och kundupplevelse. Rollen innefattar HR-relaterade uppgifter såsom bl.a. löneadministration, rekryteringsstöd, onboarding och arbetsmiljöarbete.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av administrativt ledarskap med ansvar för kvalitetssystem, IT eller regelefterlevnad
• Har erfarenhet av, och god förståelse för, IT-system och informationssäkerhet
• Har god förståelse för regulatoriska krav rörande administration och kvalitetsledning
• Är van att driva förändringsarbete och utveckla interna processer
• Är kommunikativ, strukturerad och har en god analytisk förmåga
Vi erbjuder:
• En varierad och självständig roll med stort ansvar
• Varierande arbete
• Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten
• Ett litet, engagerat team och goda utvecklingsmöjligheter
Tjänsten är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placering i Långnäs Hamn.
Kontaktavd Ronny Eriksson på telefon +358 407 206 201för ytterligare information och frågor.
Välkommen med din ansökansenast måndagen 25.08.2025tillronny.eriksson@langnashamn.ax
Läs mer omLångnäs Hamnhär
Innan du ansöker
...kom ihåg att Connecta med oss här på Jobbåland så missar du inte framtida jobbchanser!
Connecta här
Tolv personer är anställda i bolaget vars viktigaste uppgift är att se till att fartygsanlöpen sker säkert och effektivt. Drift, underhåll och projekt är de centrala delarna av verksamheten.
Långnäs hamn Ab ägs i sin helhet av Landskapet Åland och Ålands Landskapsregering företräder ägaren. Mer om bolaget finns på www.langnashamn.ax/om-bolaget.
Nu söker vi en
Administrativ chef - med ansvar för kvalitet, IT och regelefterlevnad
Vill du ha en nyckelroll i ett företag där du får kombinera ansvar med operativt arbete inom administration, IT, kvalitetssystem och regelefterlevnad? Vi söker nu en strukturerad och lösningsorienterad Administrativ chef som vill bidra till att bygga en trygg, effektiv och framtidssäkrad hamnverksamhet.
Om rollen
Som Administrativ chef får du ett brett ansvar och blir en central del av företagets ledning. Du ansvarar för IT rörande infrastruktur, informationssäkerhet, drift, support och utveckling.
Därtill säkerställer du att vi inom kontorets administration följer lagar, kvalitetsstandarder och regelverk. Du leder arbetet med vårt kvalitetsledningssystem och driver förbättringsarbete inom både interna processer och kundupplevelse. Rollen innefattar HR-relaterade uppgifter såsom bl.a. löneadministration, rekryteringsstöd, onboarding och arbetsmiljöarbete.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av administrativt ledarskap med ansvar för kvalitetssystem, IT eller regelefterlevnad
• Har erfarenhet av, och god förståelse för, IT-system och informationssäkerhet
• Har god förståelse för regulatoriska krav rörande administration och kvalitetsledning
• Är van att driva förändringsarbete och utveckla interna processer
• Är kommunikativ, strukturerad och har en god analytisk förmåga
Vi erbjuder:
• En varierad och självständig roll med stort ansvar
• Varierande arbete
• Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten
• Ett litet, engagerat team och goda utvecklingsmöjligheter
Tjänsten är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placering i Långnäs Hamn.
Kontaktavd Ronny Eriksson på telefon +358 407 206 201för ytterligare information och frågor.
Välkommen med din ansökansenast måndagen 25.08.2025tillronny.eriksson@langnashamn.ax
Läs mer omLångnäs Hamnhär
Innan du ansöker
...kom ihåg att Connecta med oss här på Jobbåland så missar du inte framtida jobbchanser!
Connecta här
Jobbåland
FöretagJobbåland
Visa alla jobb för Jobbåland
