Adecco söker Payroll-konsulter till spännande projekt inom Fordonsbranschen

Publicerad2025-09-02
Ansök senast2025-09-14

Om jobbet

Vi söker nu proaktivt Payroll/Lön-konsulter inför kommande uppdrag hos vår kund inom fordonsbranschen i Södertälje.

Har du 3-5 års erfarenhet inom löneområdet och vill utvecklas vidare i en stimulerande miljö? Då kan detta vara nästa steg för dig!

Om uppdraget

Som Payroll Administrator kommer du att arbeta i ett engagerat team där service, tillgänglighet och kvalitet står i fokus. Uppdragen är initialt på 3-6 månader med goda möjligheter till förlängning. Arbetsplatsen erbjuder en flexibel hybridlösning med två dagar på plats och tre dagar på distans.

Arbetsuppgifter

• Hantera månatliga löneuppgifter kopplade till hela anställningscykeln.

• Utföra kvalitetskontroller av löneunderlag (input och output).

• Ge rådgivning och support till chefer och medarbetare.

• Ansvara för registerhantering och delta i förbättringsarbete.

• Medverka i årliga moment såsom årsskifteshantering, löneöversyn och semesterberäkningar.

• Ha löpande kontakt med interna och externa aktörer.

Din profil

• Yrkeshögskoleutbildning inom lön (1,5-2 år) och minst 3 års erfarenhet av praktiskt lönearbete

eller minst 5 års erfarenhet av praktiskt lönearbete.

• God förståelse för hela löneprocessen.

• Van att arbeta i HR-/lönesystem och med goda Excel-kunskaper.

• Kommunikativ, lösningsorienterad och med hög känsla för service.

• Meriterande: erfarenhet av SD Worx, ServiceNow samt kunskap om Teknikavtalen.

Vi arbetar proaktivt med att bygga vårt konsultnätverk och välkomnar därför din ansökan inför kommande uppdrag inom HR/Lön.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Antonia Tiritidou på antonia.tiritidou@adecco.se.

Adecco Sweden Aktiebolag

FöretagAdecco Sweden Aktiebolag
Visa alla jobb för Adecco Sweden Aktiebolag