Om jobbet
Our team members are at the heart of everything we do. At Cencora, we are united in our responsibility to create healthier futures, and every person here is essential to us being able to deliver on that purpose. If you want to make a difference at the center of health, come join our innovative company and help us improve the lives of people and animals everywhere. Apply today!Job Details
Om tjänsten:
Som Account Manager kommer du att sälja, utveckla affärer och relationer med målgrupperna veterinärer, veterinärkliniker, djursjukhus och lantbrukare. Din vardag är varierad med fokus på att hitta lösningar för att förenkla kundens vardag, samt att arbeta långsiktigt med att ge råd och stöd till målgruppen kring våra djurhälsoprodukter och tjänster. Det är viktigt att du på ett naturligt sätt kan ta ansvar och arbeta proaktivt för att bistå kunderna. Din roll innefattar att självständigt, med rätt verktyg och support från organisationen, driva tillväxt och lönsamhet för ditt distrikt, konvertera nya kliniker samt utveckla befintliga kunder, inom djurhälsobranschen. Arbetet är varierande i form av telefon och digital kontakt med dina leads och kunder, till att besöka dem på plats. Stor del av arbetstiden är förlagd ute hos kund, kunderna i ditt distrikt ligger i Öst- Väst- och Mellansverige och upp mot Norra delen av Sverige. Du bör lämpligtvis bo någonstans runt eller i Stockholm och så länge du kan täcka din tilldelade region på ett hållbart sätt så spelar inte din hemadress någon större roll.
Arbetsuppgifter:
De huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Sälja våra produkter och tjänster genom att söka upp, kontakta, och boka möte med befintliga och nya kunder.
Förstå kundens behov och se till att dessa tillgodoses genom att föreslå relevanta produkter eller tjänster.
Skaffa dig en förståelse om potentiella och befintliga kunders möjlighet till konvertering och därigenom ansvara för att säkerställa rätt prioritering av din tid.
Skicka ut, följa upp offerter med målet att avsluta så många affärer som möjligt.
Återkoppla resultat, insikter och status på bearbetning av kunder och inom ditt distrikt tillbaka till MWI Animal Health, inklusive konkurrent- och marknadsbevakning.
Delta på interna möten, och externa konferenser och mässor.
Samåkning med kollegor och leverantörer.
Krav och egenskaper:
Krav Leg. djursjukskötare eller djurvårdare nivå2 eller 3 med mer än tre år av klinisk erfarenhet
B-körkort
Flytande svenska i tal och skrift
God nivå i engelska i tal och skrift
God datorvana och goda kunskaper i Excel och övriga Office-paketet
Tjänsten innebär att du är på resande fot och ute bland kunder i ditt distrikt flertalet dagar i veckan, övernattningar förekommer så även tillfällen som mässor som sker på helger.
Meriterande erfarenhet av säljarbete eller kundservice.
Egenskaper
MWI Animal Health söker en Account Manager som har en naturlig förmåga att skapa förtroende samt bygga och underhålla relationer samt att sälja våra produkter och tjänster. Du är en ambitiös och utåtriktadperson som har en mycket stark kommunikativ förmåga och trivs med att träffa kunder i deras verksamhet. Vidare är du trygg i och gillar att hålla presentationer för en eller flera kunder samtidigt. För att lycks i rollen är det viktigt att du är affärsdriven och kreativ för att hitta vägar framåt för att nå dina mål. Du är självgående, strukturerad och duktig på att planera ditt arbeta långsiktigt. Din ekonomiska förståelse är god och du kan sätta upp enklare budgetar. Du är en prestigelös, positiv och nyfikenperson som har förmågan att snabbt skaffa dig kunskap kring MWI Animal Health produkter och den service de erbjuder. Sist men inte minst så är du en lagspelare som gör det lilla extra för att bidra till teamets gemensamma målsättningar och fortsatta framgång.
Stor vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper.
Om MWI Animal HealthMWI Animal Health är Sveriges enda fullsortimentsgrossist inom djurhälsa och de gör allt för att underlätta och stödja de som arbetar med och lever nära djuren. MWI Animal Heath erbjuder ett gediget kunnande, ett lättillgängligt stöd, en hög servicenivå och ett brett och prisvärt sortiment inom läkemedel, förbrukning och sjukvårdsutrustning.
Har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta Strategic Account Manager/Försäljningschef Selvija Marianne Lindgren på telefon: 0416-13041
What Cencora offers
Benefit offerings outside the US may vary by country and will be aligned to local market practice. The eligibility and effective date may differ for some benefits and for team members covered under collective bargaining agreements.
Full time
Affiliated Companies
Affiliated Companies: Swevet
Equal Employment Opportunity
Cencora is committed to providing equal employment opportunity without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, genetic information, national origin, age, disability, veteran status or membership in any other class protected by federal, state or local law.
The company's continued success depends on the full and effective utilization of qualified individuals. Therefore, harassment is prohibited and all matters related to recruiting, training, compensation, benefits, promotions and transfers comply with equal opportunity principles and are non-discriminatory.
Cencora is committed to providing reasonable accommodations to individuals with disabilities during the employment process which are consistent with legal requirements. If you wish to request an accommodation while seeking employment, please call 888.692.2272 or email hrsc@cencora.com. We will make accommodation determinations on a request-by-request basis. Messages and emails regarding anything other than accommodations requests will not be returned
Cencora
FöretagCencora


